خبرسازی درباره صهیونیستی بودن برخی برندهای سیگار صحت ندارد

    کد خبر :53839

علی اصغر رمزی گفت: شهریور ماه سال 1393 پس از بررسی کلیه سوابق و بحث و بررسی موضوع ، صهیونیستی نبودن شرکت فیلیپ موریس اعلام شد که این شرکت صاحب برند سیگار مالبرو می باشد.

ایلنا، رمزی در ادامه با اشاره به خبرهای منتشر شده از سوی برخی رسانه ها مبنی بر صهیونیستی بودن سیگار با برند مارلبرو افزود: مطابق تبصره 1 ماده 8 قانون اصلاح قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ، تنها مرجع تشخیص و تعیین صهیونیستی بودن شرکتها کمیته ای مرکب از وزارتخانه های خارجه ، اطلاعات ، امور اقتصاد و دارایی ، بازرگانی، نفت ، بانک مرکزی و سازمان صدا وسیما می باشد و این کمیته در شهریور ماه سال 1393 پس از بررسی کلیه سوابق و بحث و بررسی موضوع ، صهیونیستی نبودن شرکت فیلیپ موریس را اعلام نمود که این شکت صاحب برند سیگار مالبرو می باشد .

وی گفت: پس از ابلاغ نظر کمیته موضوع تبصره 1 ماده 8 قانون یاد شده طبق روال و ضوابط موجود متقاضیانی که درخواست واردات و تولید برند یاد شده را دارند و از شرکت یاد شده مجوز مربوطه را اخذ نموده اند عمل شده است .
رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات با بیان اینکه بدیهی است انتظار می رود که نماینده محترم مجلس شورای اسلامی طرح کننده انتقاد یاده شده، به قانون مذکور احترام گذارد و مغایر آن اظهار نظر ننمایند افزود: قانون گذار با درایت و حکمت و توجه به رقابتی که در بین شرکت های مخلتف برای کسب سود و سهم بازار در مقابل رقبا دارند ، اظهار نظر در خصوص صهیونیستی بودن یک شرکت را به نظر کمیته ای مرکب از چندین دستگاه مخلتف نموده است تا از اظهار نظرهای شخصی و بخشی جلوگیری شود. و از انحراف واقعیت ها و ایجاد رانت برای رقبا پرهیز شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید