درخواست کواکبیان از قوه قضاییه: اسامی دریافت کنندگان ارز ۴۲۰۰ تومانی را منتشر کنید

  • سیاسی
  • سه شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۵:۵۹
    کد خبر :538367

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که جای بسی تأسف است برخی رسانه‌های داخلی به جای همراهی با وزارت امور خارجه در ماجرای خرابکاری‌های کشتی بندر فجیره با ذوق زدگی این موضوع را تیتر یک خود کردند، چون خیالشان جمع بود که امثال مجله صدا بدون نظر هیأت نظارت توقیف شده ولی هیچ کس با آنها کاری ندارد.

مصطفی کواکبیان در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک گرامیداشت روز فردوسی گفت: هر گونه تنش زدایی در روابط ایران و همسایگان خلیج فارس خواسته مسئولان نظام و خواسته ملت است. شک نکنید که عده‌ای می‌خواهند با ناامن نشان دادن خلیج فارس زمینه را برای دخالت نظامی قدرت‌های مستکبر جهانی فراهم کنند. آمریکا بداند ممکن است شروع جنگ با آن‌ها باشد اما قطعاً ادامه جنگ هرگز با آن‌ها نخواهد بود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به رفتار رسانه‌ها در مورد اتفاقات امنیتی تاکید کرد: جای بسی تأسف است که برخی رسانه‌های داخلی به جای همراهی با وزارت امور خارجه در ماجرای خرابکاری‌های کشتی بندر فجیره، با ذوق زدگی آن را تیتر یک خود کردند و خیالشان جمع است چون امثال مجله صدا بدون نظر هیأت نظارت توقیف می‌شود اما کسی با آنها کاری ندارد. امیدوارم دستگاه قضائی با توجه به توصیه شورای عالی امنیت ملی با همه رسانه‌ها و مطبوعات طبق رویه‌های قانونی به صورت علی السویه برخورد کند.

کواکبیان خطاب به رئیس جمهور گفت: از جنابعالی پذیرفتنی نیست که بگویید اختیاری ندارم. به هر حال شما به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی و رئیس شوراهای دیگر دارای اختیارات گسترده‌ای هستید و اگر در مواردی طبق قانون اساسی بعضی مسائل به تصویب مقام معظم رهبری می‌رسد بر اساس نظر مشورتی کارشناسان و متخصصان پس جای هیچ گونه تعلل و درنگی برای تحقق وعده‌هایتان وجود ندارد. به خصوص که بر خلاف نظر ما مجلسیان شما شورای اقتصادی سران سه قوه را نیز بر عهده دارید. آری بنده بر خلاف نظر عده‌ای که شما را به کناره گیری دعوت می‌کنند از شما می‌خواهم بایستید و به وظایف خود عمل کنید.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: از بانک مرکزی و همه دستگاه‌های اجرایی می‌خواهم که لیست اسامی دریافت کنندگان ارز ۴۲۰۰ تومانی را منتشر کنند و میزان واردات، نحوه توزیع و نرخ توزیع مشخص شود. آیا درست است که ۳۰ میلیارد دلار ارز به خارج رفته است اما هیچ خبری از کالاها نیست؟ همچنین از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان رئیس خانه مطبوعات کشور می‌خواهم که لیست دریافت کنندگان ارز برای کاغذ نشر مطبوعات را هر چه سریع‌تر اعلام کند تا مشخص شود که چگونه کاغذ ۲۲۰۰ تومانی به ۱۵ هزار تومان رسیده است. به هر حال شفافیت اقتصادی باید به گونه‌ای شود که برخی اقتصاددانان ادعاهای عجیب و غریب نکنند. امروز مشکل اصلی کشور فساد است نه تحریم.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به بخشی از مشکلات حوزه انتخابیه خود گفت: طی طرحی ۲۵ مشکل عمده شهر را به شورای ساماندهی امور پایتخت تقدیم کرده‌ام. امیدوارم هر چه سریع‌تر تصمیمات جدی برای ابرشهر تهران گرفته شود. همچنین از وزارت کشور می‌خواهم که زمینه برگزاری انتخابات مستقل برای شورای شهر و انتخاب شهردار شهر ری را فراهم کند.کواکبیان در پایان از شورای نگهبان خواست تا قبل از تعطیلات مجلس نظر خود را در مورد استانی شدن انتخابات اعلام کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید