رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: یکی از دلایل اصلی گرانی، کاهش ارزش پول ملی است

  • اقتصادی
  • سه شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۱:۴۷
    کد خبر :538032

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است یکی از دلایل اصلی گرانی کالا‌ها قطعاً کاهش ارزش پول ملی است که باید فکری برای آن انجام داد.

محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با تسنیم، ضمن انتقاد از افزایش قیمت کالا‌های اساسی در چند ماه گذشته، گفت: یکی از دلایل اصلی گرانی کالا‌ها قطعاً کاهش ارزش پول ملی است که باید فکری برای آن انجام داد.

وی با بیان اینکه دولت و مجلس باید درباره افزایش قیمت کالا‌ها ریشه‌یابی جدی داشته باشند، ادامه داد: به طور مثال پیش از این یک کالا ۱۰ دلار ارزش داشته و اکنون نیز قیمت آن همان ۱۰ دلار است، اما پیش از این کالا با دلار ۴ هزار تومان وارد می‌شده و امروز با دلار ۱۳ هزار تومانی، بنابراین عامل تورم کاهش ارزش پول ملی است.

نماینده مردم کرمان در مجلس با تاکید براینکه برای کاهش اثر تورم در اقتصاد باید تقویت ارزش پول ملی را مبنای فعالیت خود قرار دهیم، اضافه کرد: برای تقویت ارزش پول ملی بانک مرکزی باید جدی وارد شود البته هرچه بتوان توان تولید در کشور و ظرفیت صادرات را افزایش داد خروجی آن می‌تواند ارتقای ارزش پول ملی باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه دلالی و سفته بازی به واسطه تغییرات ارزش پول ملی نیز یکی از دلایل ایجاد تورم است، افزود: امیدواریم اقدامات کوتاه مدت بانک مرکزی و اقدامات بلندمدت برای اصلاح ساختار اقتصادی در نهایت بتواند منجر به تقویت پول ملی شود، البته مجلس وبه ویژه کمیسیون اقتصادی هر کمکی که در راستای تقویت پول ملی باشد به بانک مرکزی خواهد داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید