ادای احترام ناوگروه روسی به مقام شامخ شهیدان انزلی

    کد خبر :53786

ناوگروه روسی اعزامی به ایران روز چهارشنبه پس از دیدار و گفت و گو با فرمانده ناوگان شمال و دیدار با فرماندار بندرانزلی با حضور در بلوار قدس بندرانزلی و در مزار یادمان شهیدان دفاع مقدس این شهرستان و شهدای گمنام ، با اهدای تاج گل به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کردند.
در این مراسم فرمانده ناوگروه روسی به همراه پرسنل ناو ماخاچ کالا و همچنین فرماندهان ارشد ناوگان شمال نیروی دریایی و پرسنل منطقه چهارم حضور داشتند.
نواختن سرود ملی ایران و روسیه و ادای احترام نظامی به شهدای والامقام و همچنین توضیحات دو طرف در خصوص اهمیت و جایگاه کشته شدگان در جنگ در کشورهای ایران و روسیه از نکات بارز این مراسم بود.
همچنین امروز (چهارشنبه) جانشین فرمانده ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی و فرماندهان ارشد این ناوگان پس از پهلوگیری ناو ماخاچ کالا با حضور در ناو روسی ضمن بازدید از آن ، با فرماندهان ناوگروه روسیه نیز دیدار و تبادل نظر و بر ضرورت تداوم ارتباطات بین کشورهای حاشیه خزر در راستای تامین و حفظ امنیت این دریا تاکید کردند.
دیدار از کاخ موزه نظامی ، بازدید از منطقه آزاد انزلی و بازدید از بام سبز شهرستان لاهیجان از دیگر برنامه های تدارک دیده شده برای پرسنل و فرماندهان ناوگروه روسی است.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، پنجمین ناوگروه صلح و دوستی روسیه متشکل از یک رزمناو از یگان دریایی خزر این کشور، در چارچوب ماموریت چهار روزه دوستانه، امروز وارد بندرگاه انزلی شد.
پیش از این نیز ناوگروه های روسی در سال های 1386، 1393 و 1394 و مهرماه سال 95 به بندرانزلی آمده بودند. تاکنون از ناوگان شمال نیروی دریایی نیز پنج ناوگروه با هدف ابلاغ پیام صلح و دوستی ایران به کشورهای حاشیه خزر و تحکیم روابط و توسعه امنیت پایدار منطقه به این کشوها سفر کرده است.
منطقه چهارم دریایی امام رضا (ع) و ناوگان شمال در شهر ساحلی بندرانزلی مستقر است. انزلی در 40 کیلومتری شمال غرب مرکز استان گیلان واقع است.

منبع:ایرنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید