ترامپ: به رئيس جمهور چين گفتم كه اگر توافق نكنيد، آسيب بدى می‌بینید

  • کامنت
  • دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۶:۵۵
    کد خبر :537702

ترامپ در دو توییت جداگانه ضمن انتقاد شدید از دولت چین، نوشت: من به صراحت به رئيس جمهور چين و تمام دوستانم در چين گفتم كه اگر توافق نكنيد ، چين آسيب بدى خواهد ديد. چرا كه كارخانجات مجبور خواهند شد كه چين را ترك كنند و به كشورهاى ديگرى بروند.

رییس جمهور آمریکا در دو توییت خود آورده است: «مصرف كننده امريكايى نبايد تاوان تعرفه هاى چين را بپردازد. ميتوانيم از كشورهايى خريد كنيم كه تعرفه ندارند يا اينكه از نمونه مشابه توليد شده در داخل امريكا خريد كنيم. خيلى از كمپانيها به زودى چين را ترك ميكنند و به ويتنام يا ديگر كشورها ميروند و اين براى چين بد خواهد بود و براى امريكا خيلى خوب است. اما آنها سالهاست كه از ما سوء استفاده كردند و رؤساى جمهور قبلى امريكا جلويشان را نگرفتند. چين نبايد تعرفه ها را تلافى كند چرا كه اوضاع را بدتر خواهد كرد»

به گزارش انتخاب،رئیس جمهور آمریکا در توییت دیگری نوشت: «من به صراحت به رئيس جمهور چين و تمام دوستانم در چين گفتم كه اگر توافق نكنيد ، چين آسيب بدى خواهد ديد ؛ چرا كه كارخانجات مجبور خواهند شد كه چين را ترك كنند و به كشورهاى ديگرى بروند.خريد كالا از چين خيلى گران خواهد بود. شما يك توافق در دست داشتيد و تقريبا كامل شده بود ولى عقب كشيديد»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید