رئیس کمیسیون امنیت ملی: انفجار‌های بندر الفجیره می‌تواند خرابکاری کشور‌های ثالث باشد

  • سیاسی
  • دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۴:۴۹
    کد خبر :537595

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه هیچ کشوری به‌اندازه ایران خود را مقید به امنیت منطقه نمی‌داند، می‌گوید: انفجار‌های بندر الفجیره می‌تواند خرابکاری کشور‌های ثالث باشد که اهدافشان در ناامنی منطقه تأمین می‌شود.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیروز پس از انتشار اخبار مربوط به انفجار بندر الفجیره در توئیتی نوشت: انفجار‌های فجیره نشان داد امنیت جنوب خلیج‌فارس شیشه‌ای است.

او به ایرنا درباره این توئیت خود می‌گوید: در این توئیت قصد داشته هشدار دهد وقتی کشور‌های جنوب خلیج‌فارس منطقه را به منطقه نظامی تبدیل می‌کنند، خودشان بیش از همه از این وضع آسیب می‌بینند که انفجار‌های دیروز این واقعیت را نشان داد.

او در همین حال می‌افزاید: جمهوری اسلامی ایران همواره در دهه نود با اغلب کشور‌های منطقه موافقت‌نامه‌های همکاری امنیتی برای امنیت خلیج‌فارس امضا کرده و هیچ کشوری به اندازه ایران خودش را پایبند به امنیت منطقه ندانسته است.

فلاحت‌پیشه با تأکید بر اینکه منطقه خلیج‌فارس باید یک منطقه امن باشد، اضافه می‌کند: من قبلاً در توئیتی نوشته بودم که کشور‌های ثالث ممکن است اوضاع منطقه را برهم بزنند و اوضاع را به سمت جنگ پیش ببرند. حتی پیش‌بینی‌ام این بوده است که ایران و آمریکا خودشان بحران را مدیریت می‌کنند، ولی طرف‌های ثالثی هستند که ممکن است با یکسری اقدامات انحرافی، اوضاع منطقه را بیش‌ از پیش امنیتی کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که آیا انفجار‌های بندر الفجیره می‌تواند کارگروه‌های خرابکار ثالث باشد، می‌گوید: بله! به هر حال گروه‌های مختلفی هستند که اهدافشان در ناامنی منطقه تأمین می‌شود. من قبلاً هم تأکید کردم که باید خط قرمزی بین ایران و آمریکا در مدیریت تحولات وجود داشته باشد که طرف‌های ثالث بحران‌افکنی نکنند. جمهوری اسلامی هم این خرابکاری‌ها را محکوم و اعلام کرده باید ماهیت این افراد مشخص شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید