میزان تبعیت اوپک از توافق کاهش تولید پایین آمد

    کد خبر :53757

آمارهای منابع ثانویه اوپک نشان می دهد تبعیت این سازمان از توافق کاهش تولید در ماه ژوئن ۹۷ درصد بوده است.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، در حالی که تولید نفت نیجریه و لیبی، میزان تبعیت بالای اوپک از توافق کاهش تولید را خنثی کرده، آمارهایی که اوپک از آنها برای رصد میزان عرضه نفت خود استفاده می کند نشان می دهد که میزان تولید نفت این سازمان در ماه ژوئن بیش از 300 هزار بشکه در روز افزایش داشته است.

سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) توافق کرده که میزان تولید روزانه خود را از ابتدای ژانویه امسال حدود 1.2 میلیون بشکه کاهش دهد. روسیه و 10 کشور دیگر تولید کننده نیز حدود 600 هزار بشکه در روز تولید خود را کاهش داده اند.

رقم متوسط ارزیابی های منابع ثانویه اوپک نشان می دهد که میزان تولید همه 13 عضو اوپک از جمله کشورهای نیجریه و لیبی، که از توافق کاهش تولید معاف هستند، در ماه ژوئن به حدود 32.47 میلیون بشکه در روز رسیده است. این رقم 330 هزار بشکه در روز بالاتر از رقم منتشر شده توسط اوپک برای ماه می است.

جهش در میزان تولید نفت نیجریه و لیبی بر قیمت نفت تاثیر منفی گذاشته است. ترمیم تولید نفت این کشورها موجب شده تا بحث هایی در میان تولید کنندگان مبنی بر لزوم پیوستن این دو کشور به توافق کاهش تولید مطرح شود.

بر اساس آمارهای منابع ثانویه اوپک، میزان تولید 11 کشور عضو اوپک که از توافق کاهش تولید پیروی می کنند در ماه ژوئن به طور متوسط 29.840 میلیون بشکه در روز بوده است. این به معنای تبعیت 97 درصدی اوپک از توافق کاهش تولید در ماه ژوئن است. این در حالی است که بر اساس آمارهای منتشر شده توسط اوپک در ماه می، میزان تبعیت در آن ماه بالای 100 درصد بود.

اوپک برای رصد میزان تولید نفت خود از دو نوع امار استفاده می کند. آمارهای ارائه شده از سوی کشورهای عضو و آمارهای ارائه شده از سوی منابع ثانویه و معمولا بین دو دوع نوع آمار اختلاف وجود دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید