۱۱درصد تولید ناخالص ملی صرف مبارزه با موادمخدر می‌شود/ اروپا؛ مقصد نهایی مواد ورودی به ایران

  • اجتماعی
  • دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۳:۳۶
    کد خبر :537506

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: بخش عمده‌ای از ورود مواد مخدر به کشور برای ترانزیت به سمت اروپاست.

سردار اسکندر مؤمنی امروز دوشنبه ۲۳ اردیبهشت در حاشیه بازدید از مرکز (سپکا) پلیس مواد مخدر ناجا (سگ‌های مواد یاب) با اشاره به ظرفیت‌های این مرکز اظهار کرد: این مرکز از به روزترین ابزارها برای مقابله و مبارزه با مواد مخدر برخوردار است.

وی با اشاره اینکه سال گذشته این مرکز ۵۵ تن کشف مواد مخدر داشته، ادامه داد: به طور میانگین حدود ۱۰ درصد کشفیات کشور در مرکز سپکا انجام می‌شود.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به هزینه‌ای که صرف مقابله با مواد مخدر در کشور می‌شود، اظهار کرد: طبق پژوهش‌های صورت گرفته بیش از ۱۱ درصد تولید ناخالص ملی صرف هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم مبارزه با مواد مخدر کشور می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: البته تحریم‌های جهانی در بالا رفتن این هزینه‌ها اثرگذار بوده است.

وی با اشاره به اینکه کشور ایران مبارزه با مواد مخدر را در سطح بین‌المللی انجام می‌دهد، گفت: بخش عمده‌ای از ورود مواد مخدر برای ترانزیت به سمت اروپاست.

به گزارش ایسنا، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به اینکه برای مقابله با مواد مخدر همه دنیا باید تعامل داشته باشد و سهم خود را ایفا کند، گفت: همایش‌ها، نشست‌های بین‌المللی و تشویق‌ها مشکلی را حل نمی‌کند و دنیا باید سهم خودش را بدهد.

سردار مؤمنی در پایان با میانگین کشف مواد مخدر در کشور افزود: سالانه بیش از ۸۰۰ تن مواد مخدر در کشور کشف می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید