ربات نقاش ایرانی طراحی شد/ تبدیل عکس به نقاشی

    کد خبر :537494

محققان دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی موفق به طراحی رباتی شدند که قادر است در کوتاه ترین زمان ممکن عکس را به نقاشی تبدیل کند.

احمد خلیل پور از گروه رباتیک ارس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی اظهار کرد: با رباتی که طراحی کرده ایم هنر و رباتیک تلفیق شده اند.

وی با بیان اینکه هدف از طراحی این ربات نقاش، نقاشی چهره افراد با وضوح مناسب و دلخواه است، بیان کرد: در این ربات نرم افزاری تعبیه شده که می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان که البته به کیفیت تصویر بستگی دارد، عکس را به نقاشی تبدیل کند.

خلیل پور با اشاره به روند کار این ربات گفت: ابتدا تصویری که گرفته ایم تبدیل به تصویر بُرداری می‌شود؛ تصویر بُرداری تصویری خوانا و قابل فهم برای رایانه است؛ سپس این نرم افزار بر اساس یک سری فرامین عکس را روی کاغذ طراحی می‌کند.

وی با بیان اینکه کاغذ مورد نیاز این ربات، کاغذ گلاسه است، بیان کرد: این ربات می‌تواند نقاشی را با کیفیت بالایی روی کاغذ پیاده کند؛ زمان طراحی آن بستگی به کیفیت و وضوح تصویر دارد. همچنین این ربات با ماژیک معمولی که در لوازم التحریری ها موجود است می‌تواند نقاشی کند.

به گفته این محقق، این ربات سبک، کم هزینه و مقرون به صرفه است که با کارآمدی بالا می‌تواند نقاشی را در اختیار قرار دهد.

به گزارش مهر ،خلیل پور افزود: دانش فنی این طرح بدست آمده ولی در حال حاضر یکی از برندهای لوازم صوتی تصویری این ربات را طراحی کرده و با قیمت بالا و وزن زیاد به بازار عرضه می‌کند.

وی ادامه داد: ما سعی کردیم در این ربات بحث سختی و سرعت ربات را افزایش دهیم تا نقاشی با دقت و سرعت بیشتری انجام شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید