راه اندازی سامانه املاک و اسکان تا پایان تیر

    کد خبر :53725

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن از راه‌اندازی مقدماتی سامانه املاک و اسکان کشور در تابستان ۹۶ خبر داد و گفت: این سامانه به طور کامل تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش تسنیم، علی چگنی با بیان این‌که مطابق ماده 169 قانون مالیات‌های مستقیم وزارت راه و شهرسازی موظف به ایجاد سامانه املاک و اسکان است، اظهار کرد:‌وزارت راه فعالیت خود را آغاز کرده و در این راستا اقلام اطلاعاتی و شاخص‌های آماری مورد نیاز را مورد بررسی قرار داده ، علاوه بر آن جلسات متعددی با دستگاه‌های مختلف کشور تشکیل و با سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی، هماهنگی‌های لازم به عمل آمده است.

وی تصریح کرد:‌ این سامانه به صورت مقدماتی در این ماه اجرایی می‌شود و برنامه تکمیلی سامانه نیز در دست اجراست تا بتدریج اطلاعات موجود در کشور به سامانه املاک متصل و سامانه به طور کامل راه‌اندازی شود.

وی با پیش‌بینی این‌که ” تکمیل سامانه املاک یک سال زمان می‌برد” افزود: این سامانه به صورت آنلاین در اختیار سازمان امور مالیاتی و وزارت اقتصاد و دارایی قرار می‌گیرد تا بتوان از آن در اجرای قانون مالیات‌های مستقیم بهره گیرند.

وی تصریح کرد: این سامانه باید گام به گام تقویت و تکمیل شود و خروجی‌های آن به تدریج تدقیق شود. برنامه وزارتخانه این است که تا پایان امسال این سامانه تکمیل شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید