روش ترامپ در گفتگوی تلفنی چیست و چرا اصرار دارد ایرانی‌ها با او تماس بگیرند؟

    کد خبر :537088

رئیس جمهور آمریکا پنجشنبه هفته گذشته در کنفرانس خبری کاخ سفید خطاب به مقامات جمهوری اسلامی ایران گفت به من زنگ بزنید. بعد از این، چند منبع آگاه در دولت آمریکا ضمن تایید خبر گفتند که شماره تلفن به ایران داده نمی‌شود، مگر اینکه ایرانی‌ها مشخصا درخواست کنند، هرچند چنین چیزی بعید به نظر می‌رسد. در آن طرف قضیه هم برخی ادعای فوق را رد کرده و تاکید دارند که ترامپ از طریق سفارت سوئیس شماره تلفن مخصوص خود را به مقامات داده است.

فارغ از تایید خبر مذکور یا عدمش، به بهانه مساله تماس تلفنی ترامپ نگاهی داریم به رویکرد و حواشی این رئیس جمهور جنجالی نسبت به تماسهای تلفنی.

آنچه مشخص است این است که اصولا ترامپ رئیس جمهوری است که از تلفن بسیار استفاده می‌کند و سعی دارد مسائل مختلف را از طریق مکالمات تلفنی حل کند. طبق شواهد بسیاری، رئیس جمهور آمریکا دائما شماره تلفن مخصوص خود را به رهبران جهان می‌دهد و می‌خواهد از این طریق با او ارتباط برقرار نمایند.

ایندیپندنت طی گزارشی در رابطه با مکالمات تلفنی ترامپ و علت استفاده بیش از حد او از این وسیله می‌نویسد که رئیس جمهور آمریکا معمولا علاقه ای به خواندن ندارد. او فردی تحصیل کرده نیست و در زندگی خود، کتابهای زیادی را نخوانده است. به خاطر همین همیشه قصد دارد از طریق تلفن با دیگران ارتباط برقرار کند. او قبل از ریاست جمهوری اش جز بازی گلف کار دیگری انجام نمی‌داده است. به همین دلیل، ترجیح می‌دهد با زبان و گوش خود ارتباط برقرار کند.

به گزارش خبر فوری، واشنگتن پست هم تاکید دارد که دونالد ترامپ رئیس جمهور بسیار ساده ای است، ذهن بسیطی دارد و معمولا مسائل را ساده می‌گیرد. مشخص است برای یک شخص ساده مثل ترامپ، بهترین راه ارتباط تلفن است. به همین خاطر او علاقه دارد از طریق تلفن با دیگران ارتباط برقرار نماید.

چرا ترامپ دوست دارد مسائل مهم را با تلفن حل کند؟

بسیاری معتقدند که علاوه بر دانش کم و بی رغبتی به خواندن و مطالعه کردن، رئیس جمهور ایالات متحده به علتی دیگر هم تماس تلفنی را ترجیح می‌دهد. ترامپ قصد دارد تا از طریق صحبت کردن عقاید خود را بر دیگران دیکته کند و در حقیقت، این روش کاری او است که با دیگران تماس بگیرد.

دو نمونه‌ از مکالمات تلفنی او به خوبی گویای این سیاست است. مکالمه تلفنی ترامپ با مقامات استرالیا و مکزیک.

مدتی پیش، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست شرحی از مکالمه تلفنی رئیس جمهوری آمریکا با مالکوم ترنبول، نخست وزیر استرالیا را منتشر کرده که، به نوشته این روزنامه، با ناخرسندی دو طرف پایان یافت.

به گزارش واشنگتن پست، این مکالمه روز شنبه گذشته صورت گرفت و از موضوعاتی که در آن مطرح شد، توافق دولت قبلی آمریکا با قبول بیش از ١٥٠٠ تن از پناهجویانی بود که استرالیا به اردوگاه‌های پناهندگان در خارج از خاک آن کشور اعزام کرده است. براساس این گزارش، آقای ترامپ این توافق را مغایر سیاست مهاجرتی خود توصیف کرد اما نخست وزیر استرالیا تاکید ورزید که دولت آمریکا باید به تعهداتی که در این مورد برعهده گرفته است عمل کند.

روزنامه واشنگتن پست نوشت که آقای ترامپ با عصبانیت مکالمه را قطع کرد و گوشی تلفن را گذاشت. دونالد ترامپ در آن روز با رهبران و مقامات چند کشور دیگر گفتگو کرده بود و به نوشته این روزنامه، پس از مکالمه با نخست وزیر استرالیا گفت: “این بدترین مکالمه امروز بود.”

دونالد ترامپ در گفتگوی تلفنی دیگری که با انریکه پنا نیتو، رئیس جمهوری مکزیک، داشت هم همین روش را ادامه داد. او از کوتاهی آن کشور در زمینه مقابله با قاچاقچیان انتقاد کرد و اظهار داشت که دولت مکزیک از برخورد با این افراد واهمه دارد. وی گفت: “یک مشت آدم بد آنجا دارید و به اندازه کافی هم برای متوقف کردن آنها کار نمی‌کنید. به نظرم ارتش شما از آنها ترس دارد؛ نظامی‌های ما ترسی ندارند، بنابراین ممکن است من آنها را آنجا بفرستم تا کارشان را تمام کنند.”

ترامپ در آن مکالمه با لحنی تند با رئیس جمهور مکزیک صحبت کرده و سپس تلفن را قطع می‌کند.

بسیاری معتقدند ترامپ از طریق مکالمه تلفنی تند و قطع آن سعی دارد مانند هیتلر سیاست حمله مستقیم را در مذاکرات پیش بگیرد و با لحن ساده اما کاسبکارانه خود چنان به حریف هجوم بیاورد که او دیگر نتواند در مقابل او بایستد و ترسی درونش حس نماید.

تلفن ترامپ توسط روسها و چینی‌ها شنود می‌شود؟

بسیاری گمان دارند که مکالمه تلفنی ترامپ بدون شک محل نفوذ جاسوس ها به آمریکا است. نیویورک تایمز طی گزارشی مفصل و جنجالی مدتی پیش ادعا کرد که معمولا ترامپ بدون رعایت نکات امنیتی از گوشی شخصی خود استفاده می‌کند و بسیاری از کارشناسان امنیتی گمان دارند که چینی ها و روسها تلفن او را شنود می‌کنند.

بلومبرگ هم طی گزارشی تاکید کرد که رئیس جمهور جنجالی آمریکا در بسیاری از مواقع نکات امنیتی را رعایت نمی‌کند. ایندیپندنت در گزارشی ضمن تایید این نکته تاکید کرد که قبلا در مورد هیلاری کلینتون شاهد بودیم که چگونه افشا شدن ایمیلهایش باعث شکست او در انتخابات شد و بعید نیست در مورد ترامپ شاهد یک رسوایی بزرگتر باشیم چرا که مساله صحبت تلفنی از این هم مهم تر و خطرناک تر است. بحث بین دو رهبر یا مقام سیاسی از طریق تلفن کاملا آزاد است و حتی لحن و ادبیات روزانه رهبران را مشخص می‌کند. علاوه بر این، هک خطوط تلفنی شخصی( آنطور که ترامپ استفاده می‌کند) برای هکرهای خبره چینی آسان است و بعید نیست اگر هم تا کنون تلفن ترامپ را شنود نکرده اند از این به بعد این کار را انجام دهند.

از نظر نویسنده گزارش ایندیپندنت ترامپ انقدر احمق است که هرگز به مسائل امنیتی نظارت نمی‌کند. اصلا برایش مهم نیست که راز ملت را نگه دارد. به خاطر همین، ترجیح می‌دهد بدون در نظر گرفتن مسائل اطلاعاتی و امنیتی، مانند تجار با مسائل سیاسی رودررو شود و آنها را با تماس تلفنی حل کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید