آغاز به کار سامانه‌های جدید الکترونیکی سازمان حج و زیارت

  • اجتماعی
  • یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۶:۱۴
    کد خبر :537014

مدیر کل دفتر بودجه، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان حج و زیارت از راه اندازی سامانه میز خدمت الکترونیکی و سامانه واگذاری اولویت تشرف حج تمتع برای متقاضیان خبر داد.

محمد تقی قادری درباره برنامه‌های سازمان متبوعش برای ارائه خدمات الکترونیکی به مردم اظهار کرد: سازمان حج و زیارت جز یکی از سازمان‌های پیشرو در ارائه خدمات الکترونیکی به مردم است و این مهم در حوزه‌های حج تمتع، عمره مفرده، اربعین حسینی و عتبات عالیات به خوبی انجام می‌گیرد.

وی درباره راه اندازی سامانه میز خدمت الکترونیکی برای متقاضیان حج و زیارت کشور گفت: سامانه میز خدمت از امروز یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه آغاز به کار می‌کند و برنامه‌های مناسبی برای رفاه حال متقاضیان و زائران تدارک دیده شده است.

مدیر کل دفتر بودجه، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه راه اندازی میز خدمت موجب تسهیل امور متقاضیان و مراجعه کنندگان به سازمان حج و زیارت خواهد شد، گفت: میز خدمت تمامی درخواست‌ها و پرسش‌های متقاضیان را به صورت الکترونیکی پاسخ می‌دهد و موجب تسهیل امور متقاضیان و زائران می‌شود.

قادری توضیح داد: به عنوان مثال اگر ودیعه گذاران حج تمتع یا عمره مفرده در اسناد ودیعه گذاری خود با مشکلی مواجه می‌شدند باید به صورت حضوری به دفاتر حج و زیارت استان‌ها مراجعه می‌کردند که با راه اندازی میز خدمت، اینگونه مراجعات نیز انجام نمی‌گیرد و تمامی برنامه‌ها و درخواست‌های متقاضیان به صورت الکترونیکی انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه سامانه میز خدمت الکترونیکی سازمان حج و زیارت در راستای مصوبات دولت در حوزه دولت الکترونیک طراحی و راه اندازی شده است، گفت: تمامی کسانی که درخواست خدمات مرتبط با حج تمتع، عمره مفرده، عتبات عالیات و اربعین را دارند می‌توانند به سامانه میز خدمت الکترونیکی به آدرس mizekhedmat.haj.ir مراجعه و در اسرع وقت پاسخ مربوطه را از کارشناسان ذیربط دریافت کنند.

مدیر کل دفتر بودجه، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان حج و زیارت توضیح داد: متقاضیان بعد از ورود به سامانه و ارائه اطلاعات لازم، درخواست یا پرسش خود را در خصوص حج تمتع، عمره مفرده، عتبات عالیات و اربعین مطرح می‌کنند و کارشناسان مربوطه نیز پاسخ را به صورت الکترونیکی تحویل متقاضی می‌دهند.

چگونگی فعالیت سامانه واگذاری اولویت‌های تشرف حج تمتع

قادری در ادامه به آغاز به کار سامانه «واگذاری اولویت‌های تشرف حج تمتع» اشاره کرد و گفت: این سامانه نیز از امروز ۲۲ اردیبهشت ماه آغاز به کار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه راه اندازی این سامانه موجب کوتاه شدن دست واسطه گران و سودجویان فیش‌های حج تمتع خواهد شد، توضیح داد: اگر فردی به استطاعت رسیده و قصد تهیه اولویت تشرف را دارد یا اینکه فردی از استطاعت خارج شده و قصد واگذاری اولویت خود را داشته باد، می‌تواند با مراجعه به این سامانه به راحتی درخواست خود را ثبت و پیگیری نماید.

مدیر کل دفتر بودجه، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: تاکنون سامانه‌ای برای این منظور راه اندازی نشده بود و متقاضیان به دلالان و سودجویان مراجعه می‌کردند که گاهاً تخلفاتی نیز صورت می‌گرفت اما این سامانه به همه تخلفات و سودجویی‌های واسطه گران پایان داده است.

وی توضیح داد: کسانی که می‌خواهند اولویت تشرف خود را در معرض واگذاری قرار دهند و کسانی که می‌خواهند اولویت تشرف تهیه کنند، باید به این سامانه به آدرس tasharof.haj.ir مراجعه کنند.

به گزارش مهر، مدیر کل دفتر بودجه، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: بعد از مشخص شدن واگذار کننده و دریافت کننده اولویت تشرف و انتخاب کارگزار، دفتر خدمات زیارتی منتخب، با افراد تماس گرفته و بقیه فرآیند واگذاری انجام می‌گیرد.

قادری تاکید کرد: دفاتر خدمات زیارتی فقط نقش تسهیل و انجام ضوابط قانونی صادره از سازمان را دارند و به طور حتم در این رابطه پای واسطه گران و سودجویان کوتاه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: راه اندازی سامانه‌های میز خدمت الکترونیکی و واگذاری اولویت تشرف در راستای ارائه تسهیلات به متقاضیان محترم و خدمات الکترونیکی صورت گرفته است.

مدیر کل دفتر بودجه، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: سازمان حج و زیارت یکی از پیشروترین سازمان‌ها در حوزه خدمات دولت الکترونیک محسوب می‌شود و راه اندازی این سامانه‌های الکترونیکی نه تنها موجب رضایتمندی مردم خواهد شد بلکه از ترددهای غیر ضرور بین شهری و درون شهری و سایر معضلات مربوطه می کاهد.

رتبه سازمان حج و زیارت بابت خدمات الکترونیکی

قادری با بیان اینکه تمامی خدمات سازمان به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود، اظهار کرد: بر اساس ارزیابی سازمان اداری و استخدامی کشور در سال ۹۶ در رابطه با موضوع ارائه خدمات الکترونیکی، سازمان حج و زیارت در میان ۵۷ دستگاه کشوری رتبه سوم را کسب کرده است

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید