واکنش افغانستان به توضیحات عراقچی درباره خروج افغان ها از ایران

    کد خبر :536729

وزیر مهاجرین افغانستان درباره توضیحات معاون سیاسی وزیر خارجه ایران، آن را قابل قبول دانست و از مردم و دولت ایران به‌خاطر حمایت‌ها و مهان‌نوازی‌ از مهاجرین افغانستان قدردانی کرد.

به گزارش نامه نیوز، در پی توضیحات «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران درباره مهاجرین افغانستانی، کابل اعلام کرد که این توضیحات قانع‌کننده بوده و جای نگرانی نیست.

«حسین عالمی بلخی» وزیر امور مهاجرین و بازگشت‌کنندگان افغانستان در حساب توئیتری خود از ملت ایران و شخصیت‌های فرهنگی، فرهیختگان و ائمه جمعه و جماعات این کشور به‌خاطر حمایت از مهاجرین افغان تقدیر و تشکر کرد.

وی با اشاره به دیرینگی روابط میان دو کشور، ارتباطات 2 دولت در همه زمینه‌ها را حسنه و رو به جلو خواند.

چند روز قبل عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران گفته بود که اگر آمریکا به تحریم‌های ایران ادامه داد از مهاجران افغانستان خواسته خواهد شد که ایران را ترک کنند.

این سخنان که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های ایران و افغانستان داشت، معاون وزیر خارجه ایران را بر آن داشت تا درباره اظهارات خود توضیح دهد.

وی در توضیحات بعدی اعلام کرد که از این عبارت وی سوء برداشت انجام شده و منظورس این بوده که اروپا باید به ایران برای اقامت مهاجران کمک کنند و اینکه ایران به دنبال اخراج مهاجران از این کشور نیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید