ماکرون در صورت شکست در انتخابات اروپا باید کناره گیری کند

    کد خبر :536395

رهبر حزب «اجتماع ملی» فرانسه گفت رئیس جمهوری این کشور در صورت شکست در انتخابات پارلمان اروپا باید استعفا کند.

به گزارش بازتاب به نقل از راشا تودی، «مارین لوپن» رهبر حزب راستگرای «اجتماع ملی» فرانسه گفت اگر حزب حاکم این کشور به ریاست «امانوئل ماکرون» نتایج خوبی در انتخابات پارلمان اروپا کسب نکند، وی باید مانند «شارل دوگل» از صحنه سیاسی کنار برود.

وی در گفتگویی تلویزیونی تاکید کرد رهبران کنونی فرانسه باید انتخابات پیش روی پارلمان اروپا را به عنوان همه پرسی مردم فرانسه به سیاست های خود بنگرند.

لوپن ابراز امیدواری کرد در صورت شکست انتخاباتی، ماکرون آنقدر «عزت نفس و شرافت» داشته باشد که از قدرت کنار برود.

وی این سخنان را ساعاتی پس از انتقاد تند ماکرون به روکرد حزب راستگرای «اجتماع ملی» بیان کرد. ماکرون این حزب را به تلاش برای تضعیف اروپا متهم کرد و گفت: من یک فرانسوی وطن پرست اروپایی هستم، اما آنها ملی گراهایی اند که فقط به دنبال از بین بردن ساختارهای اتحادیه اروپا هستند.

در پاسخ به این انتقادها، لوپن گفت با شرایط کنونی تنها یک راه برای ماکرون باقی مانده و آن این که اگر انتخابات را واگذار کند، مانند شارل دوگل، کنار برود.

گفتنی است کشورهای اروپایی در حالی در تاریخ ۲۶ می (پنجم خرداد) صحنه برگزاری انتخابات اتحادیه اروپا خواهند بود که نظرسنجی ها نشان می‌دهد برای اولین بار حزب راست افراطی RN (جبهه ملی سابق) به رهبری «مارین لوپن» توانسته از حزب REM «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور این کشور پیشی بگیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید