ارزش سهام تاکسی اینترنتی اوبر در اولین ارائه عمومی سقوط کرد

    کد خبر :536356

سهام شرکت تاکسی اینترنتی اوبر در اولین ارائه عمومی خود در بورس نیویورک، که با اوج گرفتن تنش‌های تجاری بین آمریکا و چین مصادف شد، ۷.۶ درصد سقوط کرد و ارزش هر سهم آن کمتر از ۴۲ دلار شد.

به گزارش بازتاب به نقل از مجله فورچون، بسیاری گمان می‌کردند که اوبر تاریخ‌سازی خواهد کرد، اما نه به این شکل! سهام شرکت تاکسی اینترنتی اوبر در اولین ارائه عمومی خود در بورس نیویورک، که با اوج گرفتن تنش‌های تجاری بین آمریکا و چین مصادف شد، ۷.۶ درصد سقوط کرد و ارزش هر سهم آن کمتر از ۴۲ دلار شد.

طبق آمار ناظر اولین ارائه عمومی سهام (آی‌پی‌او) این شرکت، جی ریتچر از دانشگاه فلوریدا، از لحاظ دلاری، سرمایه‌گذارانی که ۱۸۰ میلیون سهم این شرکت را که در اولین روز معاملات آن با قیمت ۴۵ دلار ارائه شده بود، خریداری کردند، روی هم رفته ۶۱۸ میلیون دلار ضرر کردند. این بدترین ضرر روز اول معاملات سهام یک شرکت آمریکایی، از ۱۹۷۵ تا کنون است.

از لحاظ سقوط ارزش هر سهم، آی‌پی‌اوی اوبر، نهمین عملکرد بدِ روز اولِ سهام یک شرکت در تاریخ آمریکا را ثبت کرد.

این فشار مضاعفی بر سرمایه‌گذارانی مانند صندوق ذخیره ارزی عربستان سعودی وارد می‌کند که وقتی ارزش هر سهم اوبر بالاتر از ۴۵ دلار بود، سهام این شرکت را خریداری کرده‌اند.

سقوط ارزش سهام اوبر پس از آن اتفاق افتاد که رئیس‌جمهور ترامپ با افزایش تعرفه‌های واردات ۲۰۰ میلیارد دلار از کالاهای چینی، از ۱۰ به ۲۵ درصد، باعث تشدید جنگ تجاری شد. سرمایه‌گذاران پس از اینکه رقیب کوچک‌تر اوبر، لیفت، در آی‌پی‌اوی خود دچار مشکل شد، در مورد آی‌پی‌اوی اوبر مضطرب بودند. سهام شرکت لیفت از آغاز فروش آنها در ماه آوریل تا کنون بیش از ۳۵ درصد از ارزش خود را از دست داده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید