قاضی‌پور: هیچ تضمینی به وفای شرکت توتال فرانسه نیست

    کد خبر :53634

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: هیچ تضمینی به وفای شرکت توتال نیست، ترس ما این است که در تحریم دوباره ما رها کند.

نادر قاضی پور نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور امروز (چهارشنبه، 20 تیرماه) اظهار داشت: مردم ایران، بنده هیچ‌وقت نسبت به قراردهای نفتی خوشبین نبودم و علت آن هم نحوه عملکرد کسانی بود که به نمایندگی از کشورهای استعمارگر به قصد حیله و فریب و کسب حداکثری سود به کشور ما می‌آمدند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: در سالهای اخیر و دولت‌های مختلف، پای خارجی‌ها با عناوینی مانند کمبود سرمایه به اشکال مختلف به قراردهای نفتی ایران باز شده است.

وی با بیان اینکه شرکت فرانسوی توتال که سابقه فعالیت‌های استعماری در کشورهای مختلف دارد، از جمله شرکت‌هایی بود که در اینجا حضور پیدا کرد، افزود: اکنون موضوع نفت خام در میان نیست بلکه مهمترین منبع گازی جهان مورد گفت‌وگو است.

قاضی‌پور با اشاره به اینکه توتال در سالهای ابتدایی دهه 80 با قرارداد 2 میلیارد دلاری وارد فاز مقدماتی پارس جنوبی شد، عنوان کرد: اکنون مجددا پای این شرکت در یک قرارداد که 6 برابر قرارداد قبلی است، باز شده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بنده، دوستان و ملت ولایت‌مدار نگران تاثیر آتی حضور این شرکت و اقداماتش هستیم، بیان داشت: این شرکت 11 سال ما را معطل نگه داشت تا شریک قطری‌اش بیشترین برداشت از منابع مشترک گازی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه این شرکت در قطر شریک مستقیم است و اینجا با هماهنگی شیطان بزرگ آمده پیمانکاری می‌کند، خاطرنشان کرد: قضاوت با ملت است، آزموده را آزمودن خطا است.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس در پایان خاطر نشان کرد: این شرکت قبلا ضربه زده و هیچ تضمینی به وفایش نیست. ترس ما این است که در تحریم دوباره ما رها کند. وقتی به خارجی‌ها بدبین هستیم نمیتوانیم به آنها اعتماد کنیم.

منبع:افکارنیوز

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید