۲ میلیارد مترمکعب آب به سمت دریاچه ارومیه رها شد

    کد خبر :536109

بنا بر اعلام، حجم آب موجود دریاچه ارومیه به بیش از پنج میلیارد مترمکعب رسیده است؛ بارندگی‌های بسیار مناسب سال آبی جاری موجب شده تا این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دو میلیارد و ۹۵۰ میلیون مترمکعب افزایش یابد.

کیومرث دانشجو – مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی – با تاکید بر این‌که حدود دو میلیارد و ۷۲ میلیون مترمکعب آب سدهای استان از ابتدای سال آبی جاری به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی شده است، اظهار کرد: در پی بارندگی‌های مناسب امسال حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب از این رقم تنها از ابتدای فروردین‌ماه تاکنون به سمت دریاچه رهاسازی شده است.

وی به تشریح آخرین وضعیت دریاچه ارومیه پرداخت و افزود: تراز سطح آب دریاچه در حال حاضر به ۱۲۷۱.۸۳ متر رسیده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته یک متر و پنج سانتی‌متر و در مقایسه با ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهرماه ۹۷) یک متر و ۵۶ سانتی‌متر افزایش یافته است.

افزایش وسعت دریاچه ارومیه

به گزارش ایسنا، بنا بر اعلام وزارت نیرو، دانشجو ادامه داد: وسعت فعلی دریاچه ارومیه نیز به ۳۱۸۶.۳۶ کیلومتر مربع رسیده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۸۶۳ کیلومتر مربع و در مقایسه با ابتدای سال آبی جاری بیش از ۱۴۶۳ کیلومتر مربع افزایش پیدا کرده است.

وی با تاکید بر این‌که حجم آب موجود دریاچه ارومیه به بیش از پنج میلیارد مترمکعب رسیده است، گفت: بارندگی‌های بسیار مناسب سال آبی جاری موجب شده است تا این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دو میلیارد و ۹۵۰ میلیون مترمکعب و در مقایسه با ابتدای سال آبی جاری حدود چهار میلیارد مترمکعب افزایش پیدا کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید