لوکوموتیوهای روسی به ایران می روند

    کد خبر :53583

قرارداد 24 میلیون یورویی شرکت لوکوموتیو سازی روسی “سینارا” با ایران امضا شد.

به گزارش اسپوتنیک ، گروه ماشین سازی روسی “سینارا” به زودی، برخی قطارها و لوکوموتیوهای ریلی تولیدی خود را به ایران ارسال خواهد نمود.

آنتون زوبیخین، معاون رئیس شرکت خودروسازی سینارا در حاشیه نمایشگاه “اینوپروم” اعلام نمود: قصد داریم در سال 2018، تعداد 17 واحد از تکنولوژی لوکوموتیو ریلی خود را به ایران ارسال نماییم. مبلغ این قرارداد 24 میلیون یورو خواهد بود، این قرارداد با استفاده از حمایت های مالی مرکز صادرات روسیه REC صورت خواهد گرفت.

سال گذشته نیز، روسیه قرارداد مشابه ای با شركت راه آهن ایران برای برقی كردن مسیـر راه آهن ‘گرمسار- اینچه برون’، به امضـا رساند. این قرارداد جهت تامین مواد و تجهیزات مورد نیاز این مسیر بوده است. مبلغ قرارداد فوق 1.2 میلیارد ریال برآورد شده بود.

شایان ذکر است، شركت ‘اورالسكیه لوكوموتیوی’ در سال گذشته، جهت فروش ده ها لوكوموتیو و قطارهای سریع السیر با ایران به توافق رسید. بر اساس توافق نامه این شرکت، گروه ماشین سازی سینارا از روسیه و زیمنس آلمان لوكوموتیوهای برقی را به ایران ارسال خواهند نمود.

در این پروژه شرکت رقیب سینارا، یعنی شرکت “ترانس ماش هولد” (ТМХ) قصد مشارکت و ارسال لوکوموتیو به ایران را داشت. اما بعدها مدیر این شرکت آقای الکساندر میشارین اعلام نمود که طرف ایرانی استاندارهای سخت گیرانه ای در خصوص واردات لوکوموتیو ریلي دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید