ضعف نظارت بر اجرای نرخ‌های جدید خطوط تاکسیرانی و سردرگمی مسافران

    کد خبر :535655

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: ضعف سازمان تاکسیرانی در حوزه اجرا و نظارت بر نرخ‌های جدید خطوط تاکسیرانی باعث سردرگمی مسافران شده است.

محمدعلی کرونی  با اشاره به افزایش غیرقانونی کرایه‌های تاکسی زیر سایه ضعف نظارت سازمان تاکسیرانی، گفت: سال جاری سازمان تاکسیرانی لایحه نرخ کرایه‌ها را در قالب بودجه و بر خلاف سالیان قبل افزایش نرخ کرایه‌ها را بر اساس نرخ تورم رسمی کشور به شورای شهر ارسال کرد که شورا نیز لایحه را تصویب و جهت اعلام نظر به فرمانداری فرستاد.

وی ادامه داد: فرمانداری تهران نیز مصوبه نرخ کرایه تاکسی را به صورت افزایش حداکثر ۲۰ درصدی ابلاغ کرد. نهایتاً در حال حاضر سازمان تاکسیرانی مدعی است در قالب رند کردن کرایه‌های تاکسی در سال ۹۸ به صورت میانگین افزایش ۲۰ درصد را اعمال کرده که توجیه فوق با اعمال افزایش کرایه در سامانه‌های پرداخت هوشمند قابل دفاع نیست و رند کردن در سیستم پرداخت هوشمند معنی ندارد.

به گزارش مهر،وی با بیان این که بیشترین افزایش ۴۴ درصد و کمترین افزایش ۲۲ درصد بوده است، گفت: ضعف در اجرا و نظارت نرخ خطوط باعث سردرگمی شده و این در حالی است که همانطور که از اسم سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران بر می‌آید نظارت بخشی از وظایف این سازمان است. این که صرفاً جشنواره بگذاریم و مدعی مدیریت به روز باشیم و سامانه‌ای داشته باشیم اما قادر به نظارت بر نرخ خطوط نباشیم، نتیجه همین می‌شود که نارضایتی روزافزون مردم را به همراه دارد.

کرونی تاکید کرد: تا چه زمانی کمیسیون حمل و نقل شورا روزانه باید شاهد افزایش حضور مکرر شهروندان و گلایه آنها به خاطر اقدامات نادرست حوزه حمل و نقل باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید