استفاده از تصاویر خصوصی افراد برای توسعه فناوری شناسایی صورت

    کد خبر :535556

یک شرکت ارایه سرویس ابر برای ذخیره تصاویر، از میلیون ها عکس کاربرانش بدون اجازه آنان برای توسعه نرم افزار شناسایی صورت استفاده کرده است.

طبق گزارشی جدید یک شرکت ارائه کننده سرویس ابر برای ذخیره تصاویر، بدون اجازه افراد از میلیون‌ها عکس خصوصی آنان برای توسعه و فروش نرم افزار شناسایی صورت استفاده کرده است.

این سرویس ذخیره تصاویر در ابر، Ever نام دارد که در سال ۲۰۱۳ میلادی و به عنوان یک اپلیکیشن مبتنی بر ابر برای ذخیره سازی و به اشتراک گذاشتن تصاویر آغاز به کار کرد. اکنون این شرکت از طریق زیر مجموعه جدید خود به نام Ever AI وارد حوزه در حال گسترش فناوری شناسایی صورت شده است.

نرم افزار شناسایی صورت این شرکت قابلیت نظارت و رصد و احراز هویت دیجیتالی دارد. این شرکت برای آموزش نرم افزار خود از عکس‌های خصوصی میلیون‌ها کاربرش استفاده کرده و جالب آنکه در این باره به آنها اطلاع رسانی نکرده است.

طبق سیاست امنیتی این شرکت و همینطور بیانیه داگ آلی مدیر ارشد اجرایی آن، Ever تصاویر کاربران را در اختیار شرکت‌های طرف سوم قرار نداده بلکه فقط از آنها برای ساخت الگوریتم استفاده کرده است.

طبق گزارش شبکه ان بی سی، مطالب مربوط به استفاده از تصاویر کاربران در فناوری شناسایی صورت در بخش سیاست‌های امنیتی این شرکت، در ۱۵ آوریل و پس از آن اضافه شده که خبرنگاران سوالاتی را در این باره مطرح کرده بودند.

از سوی دیگر هر چند آلی اعلام کرده هیچ گونه شکایتی در خصوص سیاست‌هایش دریافت نکرده، اما دیلی میل با برخی از کاربران این شرکت مصاحبه کرده است. این مصاحبه نشان می‌دهد آنها اطلاعی نداشته اند که از تصاویرشان برای ساخت فناوری شناسایی صورت استفاده می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید