پورشه کاررا GT با تیونینگ گمبالا معرفی شد

  • خودرو
  • جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۳:۱۴
    کد خبر :535447

تیونر گمبالا به‌تازگی بسته‌ی تقویتی جدیدی را برای سوپراسپرت پورشه کاررا GT درنظر گرفته که قدرت آنرا تا ۶۶۱ اسب‌بخار ارتقا می‌دهد. این بسته شامل کیت بدنه پهن هم می‌شود.

شاید تصور کنید خودرویی که پایان تولیدش به ۱۳ سال قبل باز می‌گردد، دیگر برای تیونرها جذابیت ندارد؛ اما پورشه کاررا GT یک خودروی معمولی نیست. پورشه تنها ۱۲۷۰ نمونه از این سوپراسپرت تنفس طبیعی را تولید کرد که‌ آخرین نمونه‌ی آن در سال ۲۰۰۶ از خط تولید لایپزیک خارج شد. سال‌ها بعد، مالکان این سوپراسپرت قدرتمند خودروهایشان را به تیونر‌ها می‌سپارند، تا آخرین نمونه از نسل سوپراسپرت‌های سنتی را به خوبی تقویت کنند.

تیونر گمبالا (Gemballa) به پیوند با سوپراسپرت‌های ۱۰ سیلندر و نصب پکیج Mirage GT روی آن‌ها مشهور است. اکنون در سال ۲۰۱۹، بسته‌های تیونر گمبالا همچنان با قدرت سابق موجود هستند و این‌بار روی خودرویی نصب شده است که در شرکت پورشه با کد داخلی «تایپ ۹۸۰» شناخته می‌شود. آخرین مدل تقویت‌شده‌ی گمبالا یک پورشه کاررا GT است که بیش از ۱۰۰۰ ساعت وقت صرف فرایند تقویت‌ آن شده است. گمبالا از این خودرو به‌عنوان ترکیبی از فیبرکربن، چرم و آلکانترا نام برده است.

همان‌طور که حدس می‌زنید، بزرگ‌ترین تغییر زیر کاپوت خودرو انجام گرفته و اکنون قدرت پیشرانه‌ی ۵.۷ لیتری ۱۰ سیلندر به ۶۶۱ اسب‌بخار رسیده است. پیشرانه این خودرو اکنون ۵۸ اسب‌بخار، قدرت بیشتر نسبت به ‌نمونه‌ی استاندارد تولید می‌کند. گشتاور پیشرانه هم از ۵۹۰ نیوتن‌متر در حالت استاندارد، اکنون به ۶۳۰ نیوتن‌متر رسیده است. شاید افزایش قدرت پیشرانه چندان چشمگیر نباشد؛ اما باید این حقیقت را درنظر بگیریم که پیشرانه استفاده‌شده در پورشه کاررا GT از نوع تنفس طبیعی است. این افزایش قدرت ناشی از نصب منیفولد ورودی جدید، سیستم اگزوز فولادضدزنگ و کاتالیزورهای سفارشی است.

علاوه‌براین، برنامه‌ریزی ECU خودرو هم به‌روزرسانی شده تا پیشرانه قدرت بیشتری تولید کند. با وجود این تغییرات، پورشه کاررا GT گمبالا اکنون در مدت زمان ۳.۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد که نسبت به نمونه‌ی استاندارد، ۰.۲ ثانیه بهبود پیدا کرده است. سقف سرعت این نمونه هم به ۳۳۵ کیلومتربرساعت می‌رسد که در حالت استاندارد ۳۳۰ کیلومتربرساعت بوده است. در قسمت داخلی خودرو هم تغییراتی انجام شده و طبق تمایل مالک، اکثر بخش‌های کابین با روکش آلکانترا مزین شده است. علاوه‌براین، در کابین خودرو از قطعات فیبرکربنی و دوخت زردرنگ استفاده‌شده که به همراه پشت‌آمپرهای زردرنگ، هماهنگی جذابی را به وجود می‌آورند.

رنگ زرد استفاده‌شده در کابین، در بخش‌های دیگری از جمله کلیپر‌ها، چراغ‌های جلو، درپوش موتور و نشان Mirage GT هم دیده می‌شود. بدون شک جذاب‌ترین ویژگی ظاهری این خودرو، کیت بدنه پهن آن است که ظاهری تهاجمی به کاررا GT بخشیده است. در قسمت پشتی خودرو، بال عقب تنظیم‌شونده با یک بال ثابت تعویض شده تا مقدار داون‌فورس تولیدی بیشتر شود. از جمله تغییرات دیگری که روی بدنه انجام گرفته می‌توان به بال جلو، دریچه‌های هوای روی سقف، رکاب‌های عضلانی و کیت اگزوز با ۴ خروجی اشاره کرد. ایجاد چنین تغییراتی روی یک خودرو سوپراسپرت ارزشمند همچون پورشه کاررا GT، می‌تواند اثری منفی در قیمت آن داشته باشد؛ اما مالک خودرو ظاهرا قصدی برای فروش آن ندارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید