سومریه نیوز: پمپئو درباره حمله به سفارت و پایگاه‌های آمریکا در عراق، با «موشک‌های ایرانی» هشدار داده بود

    کد خبر :535383

منابع عراقی فاش کردند که وزیر خارجه آمریکا به مسئولان بغداد گفته است، برخی نیروهای شبه نظامی عراقی قصد دارند به وسیله “موشک‌های ایرانی” پایگاه‌های نظامی آمریکا و سفارت آمریکا در بغداد را هدف قرار دهند.

شبکه سومریه نیوز به نقل از منابع عراقی مدعی شد: مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در سفر اخیرش به بغداد به مسئولان عراقی گفته است، اطلاعاتی در دست داریم که نشان می‌دهد برخی نیروهای مسلح عراقی قصد دارند پایگاه‌های نظامی آمریکا در غرب بغداد، سفارت آمریکا در بغداد و همچنین شرکتهای نفت آمریکایی موجود در جنوب عراق را مورد هدف قرار دهند.

پمپئو مدعی شده است که جمهوری اسلامی ایران اخیراً برای این نیروهای شبه نظامی موشک ارسال کرده است.

این منابع آگاه همچنین اعلام کردند: مایک پمپئو به برهم صالح، رئیس جمهور عراق و عادل عبدالمهدی، نخست وزیر این کشور هشدار داده و گفته است که در صورت تشدید تنش میان ایران و آمریکا، عراق نباید وارد فضایی شود که منافع آمریکا در این کشور را به خطر بیندازد.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا سه شنبه شب در سفری غیرمنتظره و تحت تدابیر شدید امنیتی وارد بغداد شد.

او به خبرنگاران گفت: هدف از این سفر این بوده که به مقام‌های عراقی نشان دهد که آمریکا از استقلال عراق حمایت می‌کند.

پمپئو پیش از دیدارهایش با مقامات عراقی اظهار کرد که در این ملاقات‌ها به این موضوع خواهد پرداخت که “هرگونه حمله‌ای از سوی ایران و گروه‌های وابسته به آن علیه نیروهای آمریکایی در عراق، بر دولت عراق نیز اثرگذاری خواهد داشت. “

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید