اعتراف آمریکا به شکست ائتلاف سعودی-امارتی در یمن

    کد خبر :535356

دستیار معاون وزیر خارجه آمریکا در امور کشور های حاشیه خلیج فارس اذعان کرد: ائتلاف سعودی اماراتی در تحقق اهداف خود در یمن شکست خورده است.

به گزارش بازتاب به نقل از العالم، «تیموتی لیندرکینگ» دستیار معاون وزیر خارجه آمریکا در امور کشورهای حاشیه خلیج فارس اذعان کرد: ائتلاف سعودی اماراتی در تحقق اهداف خود در یمن شکست خورده است.

وی افزود: ما از تلاش‌های «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن حمایت می‌کنیم و می‌خواهیم که در سریع‌ترین زمان ممکن بحران یمن پایان یابد.

عربستان و امارات از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.

دراثر این تجاوز تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار یمنی از جمله ۸۵ هزار کودک جان خود را از دست داده اند که بیشتر این کودکان براثر گرسنگی و قحطی ناشی از این جنگ تحمیلی از سوی این ائتلاف جان باخته اند.

دستیار معاون وزیر خارجه آمریکا در خصوص ایران نیز گفت: ما قصد ورود به جنگ با ایران را نداریم و تحرکات نظامی اخیر با این غرض صورت نگرفته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید