تعهدات برجام مشکلات اقتصادی را حل نکند، تصمیمات سخت‌تری می‌گیریم

  • سیاسی
  • جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۱:۵۳
    کد خبر :535348

عضو هیات رئیسه مجلس گفت:اگر تعهدات برجام به ملت ایران برای حل مشکلات اقتصادی و فروش نفت کمک نکند ما تصمیمات سخت‌تری در مورد اجرای برجام خواهیم گرفت.

احمد امیرآبادی در گفتگو بامهر در خصوص تصمیم شورای عالی امنیت ملی مبنی بر کاهش سطح اجرای برجام گفت: هر زمان در برخورد با قدرت‌های دنیا عزتمندانه رفتار کردیم موفق بودیم و توانستیم حقوق ملت را حفظ کنیم اما هر زمانی که در مقابل قلدری‌های دشمن کوتاه آمدیم حقوق ملت ضایع شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در توافقنامه برجام ایران به همه تعهدات خود عمل کرد اما طرف آمریکایی و اروپایی به تعهدات خود عمل نکردند.

وی با تقدیر از اظهارات رئیس جمهور گفت: انتظار داریم رئیس‌جمهور از حقوق ملت دفاع کند؛ برجام دستاوردی برای ملت نداشت، برجام تنها در صورتی قابل اجرا است که برای دو طرف برد- برد باشد نه برد- باخت.

عضو هیئت رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه مواضع دولت در مورد برجام باید با ثبات و پایداری ادامه یابد اظهار داشت: آمریکا و غرب باید بدانند که ملت ایران، دولت و مجلس در مباحث بین المللی وحدت خود را حفظ خواهند کرد و در مقابل قلدری‌های دشمنان می‌ایستند. ملت ایران سختی‌های زیادی کشیدند و از همه این سختی‌ها با مقاومت عبور کردند.

امیرآبادی گفت: شرکت‌ها و دولت‌هایی که با جمهوری اسلامی همراهی نکردند باید بدانند در آینده هیچ سهمی از انرژی ایران نخواهند داشت، یک روز تحریم‌ها به پایان می‌رسد و فضا عادی می‌شود آن زمان شرکت‌ها و کشورهایی که با جمهوری اسلامی همکاری نکردند سهمی از انرژی ایران نخواهند داشت.

عضو هیئت رئیسه مجلس با یبان اینکه آنچه از سوی شورای عالی امنیت ملی و رئیس جمهور ابلاغ شد بر اساس توافقنامه برجام بود، تصریح کرد: آمریکا فروش آب سنگین و اورانیوم را تحریم کرد و ما فروش آن را ممنوع کردیم.

وی ادامه داد: اگر تعهدات برجام به ملت ایران برای حل مشکلات اقتصادی و فروش نفت کمک نکند ما تصمیمات سخت‌تری در مورد اجرای برجام خواهیم گرفت.

امیرآبادی گفت: ۶۰ روز زمانی که دولت به دولت‌های اروپایی داده است زمان زیادی است زیرا ما مدت‌ها ست که با اروپا در حال گفتگو هستیم و زمان آن فرارسیده که اروپا تصمیم بگیرد.

وی در پایان از عملکرد دولت در توزیع کالاهای اساسی انتقاد کرد و گفت دولت باید برای مدیریت توزیع کالاهای اساسی تدبیری بیاندیشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید