اقدام تنبیهی ایران علیه غرب مغتنم است

  • سیاسی
  • جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۱:۵۲
    کد خبر :535338

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: اقدامات تنبیهی متقابل ایران در مقابل آمریکا و همچنین اروپا که عملاً تعهداتشان را پس از خروج آمریکا از برجام انجام نداده‌اند، مغتنم است.

علی اکبر کریمی در گفتگو با مهر، درباره تأثیر کاهش تعهدات ایران در برجام در پیش‌برد دیپلماسی کشور با غرب، اظهار داشت: اقدامات تنبیهی متقابل ایران در مقابل آمریکا و همچنین اروپا که عملاً تعهداتشان را پس از خروج آمریکا از برجام انجام نداده‌اند، در زمان حاضر مغتنم است.

وی با اشاره به مفاد برجام مبنی بر اینکه هر زمانی که جمهوری اسلامی ایران تشخیص دهد که طرف مقابل نسبت به تعهداتش درست عمل نکرده است، می‌تواند عدم پایبندی‌اش به بخشی از برجام را اعلام کند، ادامه داد: ما در قالب حق قانونی خود تصمیم به کاهش تعهداتمان در برجام گرفتیم که دولت می‌توانست خیلی زودتر و حتی همزمان با خروج آمریکا از برجام این موضع مقتدرانه را اتخاذ کند چرا که یکی از علل اقدامات خصمانه آمریکا علیه ایران و کوتاهی‌های اروپا برای حفظ برجام، موضع‌گیری‌های منفعلانه دولت طی سال‌های اخیر است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: همین که مسئولان عالی دولت و رئیس جمهور پس از چند سال فرصت‌سوزی در قالب برجام به این نتیجه رسیدند که از آتش برجام آبی برای کشور و مردم گرم نمی‌شود، مسئله‌ای حائز اهمیت است.

کریمی با بیان اینکه بدعهدی طرف‌های مقابل در برجام درس عبرتی شد مبنی بر اینکه اعتماد بیش از اندازه به دشمنان ملت ایران به هیچ وجه شایسته نیست و نتیجه‌ای در برنداشته و نخواهد داشت، تصریح کرد: ما باید از برجام و اتفاقاتی که طی چند سال گذشته از ابتدای دولت روحانی تحت عنوان مذاکرات هسته‌ای انجام شد، درس عبرت بگیریم چرا که گاهی اوقات زمزمه‌هایی از سوی برخی افراد مبنی بر مذاکره جدید با غرب مطرح می‌شود.

نماینده مردم اراک در مجلس در خصوص اینکه اقدامات متقابل ما می‌تواند در نهایت طرف مقابل به ویژه اروپا را مجاب به تصمیم‌گیری‌های جدید برای حفظ برجام و تقویت روابط با ایران کند، گفت: اقدامات تقابلی ما باید هم سنگ و متناسب با اقدامات خصمانه آمریکا علیه کشورمان و وضع تحریم‌های اقتصادی و همچنین عدم ایفای تعهدات اروپا در قبال برجام باشد تا اثرگذار باشد.

وی خاطرنشان کرد: در واقع ما باید تدابیر قاطع انقلابی، اثرگذار، پیش‌گیرانه و بازدارنده در مقابل اقدامات خصمانه آمریکا و اروپا اتخاذ کنیم تا اثر جدی در تعاملات ما با طرف مقابل داشته باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید