چین از تصویب طرح حمایت از تایوان در کنگره آمریکا انتقاد کرد

    کد خبر :535168

سخنگوی وزارت خارجه چین در انتقاد از تصویب طرح حمایت از تایوان در کنگره آمریکا تاکید کرد: چین قاطعانه مخالف این اقدام آمریکا است.

جنگ شوانگ سخنگوی وزارت خارجه چین با انتقاد از تصویب طرح حمایت از تایوان در کنگره آمریکا تاکید کرد: چین قاطعانه مخالف این اقدام آمریکا بوده و اعتراض خود را به واشنگتن ابلاغ کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین از آمریکا خواست تا با رعایت اصل «چین واحد»، ضمن جلوگیری از تصویب این طرح در کنگره و حل مطلوب مسایل مربوط به تایوان، از آسیب زدن به همکاری‌ های ۲ کشور در زمینه‌ صلح و ثبات در تنگه تایوان جلوگیری کند.

گفتنی است، مجلس نمایندگان آمریکا چندی پیش و در بحبوحه جنگ تجاری پکن- واشنگتن، لایحه‌ای را در حمایت از تایوان به تصویب رساند.

این لایحه که با ۴۱۴ رأی در برابر صفر به تصویب رسید؛ قطعنامه‌ای غیر الزام‌آور مبنی بر تاکید آمریکا به حفظ تعهد در قبال تایوان است که چین به آن به چشم بخشی از تمامیت ارضی خود نگاه می‌کند و درباره هرگونه تلاش‌های جدایی‌طلبانه در این خصوص هشدار داده است.

این لایحه همچنین بر حمایت از تایوان در راستای افزایش بودجه نظامی و لزوم فروش منظم تسلیحات به این کشور تاکید کرد.

هنوز مشخص نیست که این لایحه چه زمانی در سنا به رای گذاشته خواهد شد اما وزارت خارجه تایوان از آن استقبال و بر افزایش همکاری‌ها با آمریکا تاکید کرده است.

لازم به ذکر است، چین منطقه تایوان را که در سال ۱۹۴۹ میلادی در پایان جنگ داخلی از این کشور جدا شد، همچنان بر اساس اصل واحد بخشی از خاک خود می‌داند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید