استرالیا: ایران گفته است که در حال خروج از برجام نیست

    کد خبر :535092

وزیر خارجه استرالیا در واکنش به موضع گیری برجامیِ دیروز تهران که به دلیل ادامه اقدامات خصمانه آمریکا به انجام رسید، اعلام کرد: ایران گفته است که در حال خروج از برجام نیست.

به گزارش بازتاب به نقل از آسوشیتدپرس، «ماریس پِین» (Marise Payne) وزیر خارجه استرالیا امروز پنجشنبه در واکنش به موضع گیری برجامیِ دیروز تهران که به دلیل ادامه اقدامات خصمانه آمریکا به انجام رسید، بدون اشاره به تداوم اقدامات خصمانه واشنگتن علیه تهران اعلام کرد که از تصمیم برجامی روز گذشته ایران نگران است.

وزیر خارجه استرالیا در این باره گفت که کشورش تا زمانی که ایران به برجام متعهد باشد، از این توافق حمایت می‌ کند.

وی در ادامه گفت: همگان درباره نگرانی‌ های ما در قبال اقدامات بی ثبات کننده ایران اطلاع دارند. البته من متوجه شدم که ایران گفته است که در حال خروج از برجام نیست. استرالیا به درخواست از ایران برای خویشتنداری و پایبندی به تعهداتش ادامه می‌ دهد.

«ماریس پِین» در ادامه افزود: استرالیا قویا از این اهداف حمایت و طرف‌ ها را به برنامه‌ ریزی برای مضاعف کردن تلاش‌ هایشان برای احترام گذاشتن به مفاد (برجام) تشویق می‌ کند.

این در حالی است که دیروز و در سالگرد نقض یکجانبه برجام توسط آمریکا بر خلاف قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که برخی اقدامات خود در ارتباط با برجام را متوقف کرده و فرصتی ۶۰ روزه به کشورهای باقی مانده در توافق می‌دهد تا به تعهدات بانکی و مالی خود عمل کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید