آخرین اخبار از تفکیک آب شرب و شهری

    کد خبر :53471

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا، گفت: طرح تفکیک آب شرب و شهری موضوعی است که قرار شده در دولت دوازدهم به صورت جدی‌تری در دست اجرا قرار گیرد، اما لازم است که در ابتدا برای اجرایی شدن این طرح اولویت‌بندی صورت گیرد.

رحیم میدانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که دو سامانه‌ای کردن آب شرب و شهری نمی‌تواند تمام مشکلات حوزه آب را برطرف کند، اظهار کرد: آبی که در اختیار مشترکان قرار می‌گیرد باید بهداشت کافی را داشته باشد و به همین دلیل باید قبل از اجرایی شدن این طرح تحقیقات لازم برای این مساله صورت گیرد.

وی ادامه داد: در گذشته تصور غلطی حتی در وزارت نیرو مبنی بر این که تفکیک آب می‌تواند بسیاری از مشکلات حوزه آبی را برطرف کند، وجود داشت و به همین دلیل تصمیم بر آن گرفته شد که با انعقاد قراردادی با دانشگاه شهید بهشتی به ارزش ۲۵۰ میلیون تومان نتایج کامل این طرح بررسی شود.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با بیان این که انتظار می‌رود که تا ماه‌های آتی نتیجه نهایی به دست آید، گفت: براساس این تحقیق باید مشخصات آب غیرشرب به صورت کامل بررسی و تبیین شود و برهمین اساس با اولویت بندی بتوانیم تفکیک آب شرب و بهداشتی را انجام دهیم.

میدانی با اشاره به شهر مشهد که قرار بود این طرح به صورت آزمایشی در آن اجرایی شود، اظهار کرد: تاکنون این طرح به نتیجه خاصی نرسیده است، لذا باید قبل از اجرایی شدن این طرح تمام جوانب آن بررسی شود.

وی افزود: به طور مثال اگر در استان بوشهر مردم توافق کنند که دیگر از آب شرب لوله‌کشی استفاده نکنند و در عوض آب بسته‌بندی را جایگزین کنند، می‌توانیم تغییراتی را در نحوه ارائه آب ایجاد کنیم، اما همین مساله برای استان اصفهان امکان پذیر نیست. به طول کلی باید گفت که سیاست وزارت نیرو این است که آب سالم در اختیار مشترکان قرار گیرد.

به گفته معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا، برای مناطقی که انتقال اب باکیفیت هزینه‌بر است انجام این کار می‌تواند در کاهش هزینه‌ها بسیار موثر باشد و به همین دلیل وزارت نیرو در دولت دوازدهم تلاش دارد که جوانب اجرایی شدن این طرح را به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهد و بعد از آن این طرح را در مرحله اجرا بگذارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید