ریچارد نفیو: آمریکا و ایران تمایلی برای عقب‌نشینی ندارند؛ هر دو اقداماتی انجام خواهند داد که وضع را بسیار سخت‌تر می کند

    کد خبر :534653

طراح تحریم‌های ایران، کاهش سطح تعهدات برجامی از سوی کشورمان را باعث گسترش دامنه تنش‌هایی دانست و گفت با این وجود هر دو طرف(آمریکا و ایران) اقداماتی انجام خواهند داد که وضع را بسیار سخت‌تر می‌کند.

ریچارد نفیو، که از او به عنوان طراح تحریم‌های ایران در دولت اوباما یاد می‌شود با انتشار چند پیام توییتری به اقدام متقابل ایران و کاهش سطح تعهدات برجامی کشورمان واکنش نشان داد. وی درباره این اقدام نوشت: معتقدم که وضعیتی که پیش آمد خوب نیست اما بهتر از چیزی است که نگرانش بودم و صراحتاً باید بگویم بهتر از چیزی است که باید انتظارش را داشت.

ریچارد نفیو در ادامه نوشت: توافق بزرگ‌تری وجود دارد؟ فرصتی ۶۰ روزه وجود دارد. این همان گسترش دامنه تنش‌هاست که من و بسیاری دیگر هشدار آن را داده بودیم. چراکه الان هیچ یک از طرف‌ها تمایلی برای عقب‌نشینی ندارند و هر دو اقداماتی انجام خواهند داد که وضع را بسیار سخت‌تر کنند.

وی افزود: البته هر دو طرف می‌توانند سر عقل بیایند اما طرف آمریکایی راه طولانی‌تری باید بپیماید که برای آن کمترین تمایل را به خرج می‌دهد. امیدوارم مخالفان برجام امروز صبح خوشحال باشند. (اگرچه شک دارم که این طور باشد).

به گزارش ایسنا، در پی خروج آمریکا از برجام و تعلل مکرر اتحادیه اروپا در عمل به تعهداتش، رئیس جمهور، وزیر خارجه و شورای عالی امنیت ملی در سلسله اقدامات هماهنگی به طرف‌های دیگر برجام اعلام کردند که تعهدات ایران در قبال برجام را به شکل مرحله‌ای کاهش می‌دهند.

شورای عالی امنیت ملی کشورمان با صدور بیانیه‌ای خطاب به کشورهای عضو برجام، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی مردم ایران و در اعمال حقوق خود مندرج در بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام، از امروز ۱۸ اردیبهشت ۹۸ برخی تعهدات خود در توافق برجام را متوقف می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید