تحولات هیوندای به آیونیک رسید

  • خودرو
  • چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۲:۲۱
    کد خبر :534330

هیوندای آیونیک در نسخه های جدید 2020 با قابلیت اتصال بهتر و همچنین محدوده حرکت بیشتری به مشتریان عرضه می شود.

از زمان معرفی هیوندای آیونیک در سال 2016، نسخه های الکتریکی آن موفقیت متوسطی در بازار داشته و طبق ادعای منابع خبری موفق به فروش حدودا 60 هزار دستگاه شده است. حال شرکت خودروسازی هیوندای در تلاش برای افزایش تقاضای خرید این اتومبیل بعد از گذشت تقریبا 3 سال، نسخه های 2020 اتومبیل را به همراه محدوده حرکت بیشتر و قابلیت های اتصال بهتر معرفی کرده است.

بزرگ ترین تغییر هیوندای آیونیک در مدل های 2020 می تواند مربوط به افزایش ظرفیت باتری های اتومبیل در مدل الکتریکی باشد، به طوری که باتری های اتومبیل از 28 کیلووات ساعت به 38.3 کیلووات ساعت افزایش پیدا کرده است و بدین ترتیب حدود 36 درصد باتری های اتومبیل ظرفیت بیشتری در اختیار کاربران خود قرار می دهند که نتیجه آن افزایش محدوده حرکت اتومبیل با یکبار شارژ کامل باتری ها از حداکثر 200 کیلومتر به 294 کیلومتر بوده است.

علاوه بر این، شارژرهای اتومبیل هم بزرگ تر شده است و حالا از شارژرهای 7.2 کیلووات بجای شارژرهای 6.6 کیلووات استفاده خواهد شد. با استفاده از شارژر جدید، کاربران می توانند با صرف تنها 54 دقیقه حدود 80 درصد از ظرفیت باتری های اتومبیل خود را شارژ کنند و نیروی مورد نیاز برای ادامه تولید نیروی 136 اسب بخاری و گشتاور 295 نیوتن متری موتور الکتریکی اتومبیل را فراهم کنند.

مشخصات فنی تنها تغییرات هیوندای آیونیک الکتریکی در مدل 2020 نخواهد بود و علاوه بر این می توانیم به صفحه نمایشگر 7 اینچی لمسی جدید در کنسول مرکزی، صفحه کیلومتر 10.25 اینچی جدید و همچنین بهبود و اضافه شدن برخی قابلیت های جدید به اتومبیل از جمله دسترسی و امکان راه اندازی سیستم تهویه مطبوع اتومبیل از راه دور و دسترسی به اطلاعات مربوط به وضعیت باتری و برنامه شارژ اتومبیل اشاره داشت.

نسخه جدید هیوندای آیونیک پلاگین هیبریدی از ماه ژوئیه 2019 در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت، اما نسخه تمام الکتریکی آن بعد از گذشت 2 ماه و در ماه سپتامبر 2019 به مشتریان عرضه خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید