شماره ٤ و ٥ فصلنامه موسیقى زنگار در یک مجلد منتشر شد

    کد خبر :53430

تازه‌ترین شماره فصلنامه تحلیلی و نقد موسیقى زنگار، ویژه فصل زمستان ۹۵ و بهار ۹۶ در یک مجلد منتشر شد و از امروز در مراکز فروش سرتاسر کشور در دسترس است.

به گزارش خبرنگاران پویا، شماره 4و 5 فصلنامه تخصصی موسیقی «زنگار» در این مجلد خود در بخش موسیقى کلاسیک ایرانى به دو مقاله به همراه گزارش جلسه نقد و بررسى یک آلبوم موسیقى پرداخته است: «بررسى و تحلیل تکنیک‌های آوازى مقام‌‌ای لو و هرایى» نوشته «مژگان چاهیان» و مقاله «پیشنهادى براى ترتیب درج علائم سرکلید در موسیقى ایرانى» نوشته «امیرحسین نجفى».

همچنین جلسه نقد و بررسى آلبوم «بزم دور» که حاصل همکاری سعید کردمافى، على کاظمى و مهدى امامى است و با حضور ژان دورینگ، ساسان فاطمى، آروین صداقت کیش و آرش محافظ برگزار شد در این شماره به‌تفصیل است.

در بخش موسیقى کودکان و نوجوانان، یکى از چاپ ‌نشده‌های برنستاین از مجموعه کنسرت براى کودکان و نوجوانان به ترجمه بابک بوبان را می‌خوانیم.

و در بخش موسیقى معاصرِ این شماره زنگار دو مقاله منتشرشده است: که ابتدا « چیست موسیقایى معاصر بودن ما؟» به قلم «آروین صداقت کیش» و سپس «پرسش از امکان طرح موسیقى معاصر در ایران» نوشته «سینا صدقى» قرار دارد.

«پرورش شنوایى» عنوان گفتگوى نگار بوبان با دکتر خسرو مولانا در بخش دیدگاه آمده است.

علاوه بر مطالب فوق، این شماره زنگار حاوى ٣ پرونده است: که ابتدا «پرونده نخستین دوره جایزه بین‌المللی پیانوى باربد» با نوشته‌هایی از آرپینه اسرائیلیان،کیاوش صاحب نسق و آزاد حکیم رابط، همچنین گفتگو با کریستوف بوکودجیان، گفتگو با دو برگزیده نهایى جایزه پیانوی باربد: اشکان لایق و بابک رشیدیان را در آن می‌خوانیم.

پرونده دوم درباره باربد بربطى گردآورى مطالبى است که براى شناخت باربد در اختیارداریم، که این پرونده به دبیرى نگار بوبان آماده شده و در آن به قسمت‌هایی از کتاب ایران در زمان ساسانیان، قسمت‌هایی از کتاب برگزیده الاغانى، باربد در شاهنامه فردوسى، باربد در خمسه نظامى، رساله خطى سى لحن باربد، نگاره‌هایی که باربد را تصویر کرده‌اند و همچنین به منابع مطالعه و پژوهش درباره باربد پرداخته ‌شده است.

سومین پرونده این شماره فصلنامه موسیقی زنگار به فستیوال «دستگاه» اختصاص دارد و مطالب «دستگاه؛ فستیوال موسیقى، فیلم، ادبیات و هنر معاصر ایران، سپتامبر» ٢� ١٦ نوشته ارسلان عابدیان، «پرسپکتیوى از مسکّنِ نمدِ مضراب سنتور!» نوشته مهدى جلالى، «توى راه» نوشته على گرجى و «موقعیت موسیقى نو در ایران» نوشته محسن میرمهدى را منتشر ساخته است.

شماره 4و 5 فصلنامه موسیقی زنگار به صاحب‌امتیازی کاوه پیمان و سردبیری آرش اسماعیلى همراه با مشاوره بابک خضرایى و آروین صداقت کیش، در 192 صفحه به قیمت 15.000 تومان علاوه بر مراکز فروش و فروشگاه‌های فرهنگی کشور بر روی وب‌ سایت مجله به آدرس www.zangaar.com نیز در اختیار علاقه‌مندان قرارگرفته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید