ارجاع پرونده قاچاقچیان در نمایشگاه کتاب به هیئت تخلفات برای ابطال پروانه

    کد خبر :53423

رئیس هیئت رسیدگی به تخلفات ناشران سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از محرز شدن تخلف ناشران در امر قاچاق کتاب در نمایشگاه خبر داد و گفت:‌ پرونده برای بررسی ادامه فعالیت ناشر به هیئت تخلفات ناشران استان تهران ارجاع داده شد.

نیکنام حسین‌پور رئیس هیئت رسیدگی به تخلفات ناشران سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفت‌وگو با خبرنگاران پویا‌، با اشاره به بررسی پرونده‌های جدید در جلسه اخیر این هیئت گفت:‌ در مجموع 40 ناشر اعتراض مکتوب خود به آرای صادر شده در نمایشگاه کتاب تهران را به هیئت تحویل داده‌اند.در طی جلسات برگزار شده تاکنون 20 پرونده در این جلسات بررسی شده است. که از این میان 16 رأی به همان رأی پیشین تثبیت شد و در 4 رأی صادره تجدید نظر شد.

وی ادامه داد:‌ از میان این 4 رأی دو رأی به اخطار کتبی و درج در پرونده ناشر تقلیل یافت و دو رأی هم تعهد کتبی و محرومیت از شرکت در نمایشگاه‌های استانی بود،‌ پیش از این برای این 4 ناشر حکم محرومیت از شرکت در نمایشگاه کتاب تهران صادر شده بود.جرم این 4 ناشر فروش کتاب غیر بوده است.

حسین‌پور تصریح کرد: در خلال بررسی پرونده‌‌‌ها مواردی وجود داشت که ناشر علاوه بر اقدام به فروش کتاب غیر و نقد کردن بن کتاب در بحث فروش نسخه قاچاق کتاب‌های ناشران دیگر نیز ورود کرده بود،‌ اما ناشر اعتراض کرده و گفته بود این اقدام را انجام نداده است،‌ هیئت وارد بررسی شد و مشخص کرد که ناشر در چندین مورد اقدام به تهیه نسخه قاچاق کتاب‌های ناشران دیگر کرده است. بنابراین علاوه بر تثبیت رأی صادره قبلی،‌ پرونده ناشر به هیئت رسیدگی به تخلفات ناشران استان تهران ارجاع داده شد تا با خاطیان برخورد قانونی انجام شود.این جدیت در وزارت ارشاد وجود دارد که از ادامه فعالیت چنین ناشرانی جلوگیری شود.

وی در پایان گفت:‌ تلاش می‌کنیم تا پرونده‌های 20 ناشر باقی مانده را نیز در جلسه امروز هیئت تعیین تکلیف کنیم،‌ در صورتی که پرونده‌ها به اتمام برسد،‌ امروز آخرین جلسه هیئت خواهد بود و در صورتی که باقی بماند یک جلسه دیگر نیز خواهیم داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید