قیمت روز خودرو‌های داخلی در بازار امروز ۱۷ اردیبهشت ۹۸

  • اقتصادی
  • سه شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۴:۰۶
    کد خبر :533764

در کمتر از یک‌ماه گذشته، قیمت خودرو از ۳۰ تا ۵۰ درصد و در بعضی موارد تا ۱۰۰ درصد افزایش داشت. این افزایش قیمت را که اکنون حتی از روزانه به ساعتی رسیده، صاحب‌نظران صنعت خودرو یک التهاب کاذب می‌دانند.

افزایش نجومی و باورنکردنی قیمت خودرو در حالی بود که هیچ اتفاق اقتصادی ‌قابل ذکری در بازار رخ نداده بود که بتوان از آن به عنوان دلیل افزایش قیمت یاد کرد. براساس گزارش‌ها، قیمت خودروهای مونتاژی در بازار در مدت مذکور ۷۰ تا ۸۰ درصد افزایش یافتند.

در همین زمینه «سعید موتمنی» رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران در گفتگو با ایرنا گفت: اکنون در عمل معامله ای انجام نمی شود و بازار خودرو راکد است، اما در مقایسه با چند روز گذشته نرخ خودروها داخلی تا پنج درصد و نرخ خودروهای مونتاژی بین پنج تا 15 درصد کاهش یافته است.

موتمنی بیان داشت: بطور نمونه خودرو‌های پژو ۲۰۰۸ و مزدا ۳ کاهش ۳۰ میلیون تومانی و سیتروئن C۳ افت ۴۰ میلیون تومانی را تجربه کرد.

در بازار امروز هر دستگاه پژو ۴۰۵ به ۸۶ میلیون تومان، پژو پارس ۱۰۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ به ۹۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ وی هشت به ۱۰۷ میلیون تومان، دنا پلاس ۱۳۵ میلیون تومان، پراید ۱۱۱ به ۵۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پراید ۱۳۱ به ۴۹ میلیون تومان، پراید ۱۵۱ به ۵۲ میلیون تومان، ساینا ۶۳ میلیون تومان، تیبا ۵۶ میلیون تومان، تیبا ۲ به ۶۵ میلیون تومان و سمند ال. ایکس ۸۹ میلیون تومان قیمت خورد.

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران پیش بینی کرد وقتی در عمل خریداری در بازار نباشد، قیمت ها بیش از این نیز کاهش خواهد یافت.

قیمت روز خودرو‌های داخلی در بازار امروز ۱۷ اردیبهشت ۹۸ +جدول

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید