سهام آسیایی نزدیک به پایین‌ترین سطح ۵ هفته‌ای باقی ماند

  • اقتصادی
  • سه شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۳:۱۳
    کد خبر :533679
سهام آسیایی

تهدیدهای تعرفه‌ای اخیر ترامپ بازارهای مالی را شوکه کرد و با نگرانی از قطع مذاکرات تجاری، سهام آسیایی نتوانست از پایین‌ترین سطح ۵ هفته‌ای خود دور شود.

به گزارش رویترز، روز سه‌شنبه، پس از این که تهدیدهای تعرفه‌ای اخیر ترامپ بازارهای مالی را شوکه کرد، با تشدید نگرانی از قطع شدن مذاکرات تجاری، سهام آسیایی نتوانست از پایین‌ترین سطح ۵ هفته‌ای خود دور شود.

طبق داده‌های تاجران اروپایی سهام این قاره معاملات امروز را با رشد آغاز کرده‌اند؛ استاکس ۶۰۰ اروپا ۰.۱۶ درصد بالا آمد. داکس آلمان ۰.۲۲ درصد رشد کرد، کاک فرانسه هم با رشد اندک ۰.۰۶ درصدی روبرو شد، اما فوتسی انگلیس ۰.۱۵ درصد پایین آمد.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، با جبران آفت‌های اولیه، ۰.۵ درصد رشد کرد. این شاخص، دیروز پس از این که ترامپ به طور غافلگیرکننده‌ای فشار خود بر چین را افزایش داد، بیش از ۲ درصد سقوط کرده بود.

سهام چین که دیروز با بدترین سقوط خود در بیش از ۳ سال اخیر روبرو شده بودند، امروز رشد کردند. کامپوزیت شانگهای ۰.۶ درصد رشد کرد، درحالی که سی‌اس‌آی ۳۰۰ (شاخص شرکت‌های برتر چین) ۱ درصد جهش کرد. هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ هم ۰.۷ درصد رشد کرد.

سهام ژاپن پس از تعطیلی ۱۰ روزه بازارهای این کشور برای به تخت نشستن امپراطور جدید، با تأخیر آسیب دید و شاخص نیکی ۰.۸ درصد از ارزش خود را از دست داد.

امروز در ساعات معاملات آسیایی سهام اس‌اندپی آمریکا ۰.۸ درصد افت کرد.

یاسوئو ساکوما، کارشناس ارشد سرمایه‌گذاری در لیبرا اینوستمنت توکیو، معتقد است با افزایش تردیدها در مورد سرنوشت مذاکرات تجاری چین و آمریکا و دستیابی آنها به هرگونه توافق تجاری در کوتاه‌مدت، بازارهای سهام به فاز جدیدی از حرکت نزولی وارد شده‌اند.

در بازار ارز، نرخ برابری دلار با ین در ۱۱۰.۷۰ بدون تغییر ماند.

یوآن چین هم از پایین‌ترین نرخ برابری دلاری ۴ ماهه خود که دیروز به آن رسیده بود، برگشت و با ۰.۲ درصد رشد، در بازارهای جهانی به نرخ ۶.۷۸۶۴ و در بازارهای داخلی به نرخ ۶.۷۷۲۷ رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید