هشدار رئیس پلیس فتا تهران؛

مراقب کمین کلاهبرداران در ماه رمضان باشید

  • حوادث
  • دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۵:۴۵
    کد خبر :533250
ماه رمضان

رئیس پلیس فتا تهران با شروع ماه مبارک رمضان با اعلام هشدارهایی از مردم خواست تا برای انجام کارهای نیکوکاری در دام فریبکاران اینترنتی گرفتار نشوند.

سرهنگ تورج کاظمی، رئیس پلیس فتا تهران با تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت: در ماه مبارک رمضان برخی از افراد شیاد و سود جو با طراحی سایت و تبلیغاتی که متأثر از احساسات مردم است در کانال و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی (در قالب طرح ایتام و خیرین) اقدام به تشویق و ترغیب کاربران به همکاری و شرکت در امورات خیریه و کمک به خانواده‌های کم بضاعت، اقدام به جمع آوری نذورات و کمک‌های نقدی شهروندان می‌کنند.

وی افزود: افراد با سو استفاده از نام مؤسسه‌های خیریه و کمک به خانواده‌های نیازمند و بی‌سرپرست از طریق صفحات شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی و درج تبلیغات در سایت‌ها با معرفی خود به عنوان عضوی از مؤسسه خیریه اقدام به فریب می‌کنند و درخواست کمک مالی کرده و مردم هم اقدام به واریز کمک‌های نقدی به این افراد می‌کنند.

سرهنگ کاظمی عنوان کرد: برای کمک به نیازمندان از طریق مؤسسات شناخته شده و معتبر اقدام به واریز پول کنید و در دام این فریبکاران گرفتار نشوید.
رئیس پلیس فتا تهران گفت: از دیگر جرایم شایع، هدایت کاربران به صفحات جعلی بانک است که در این مورد مجرم ابتدا در کانال و گروه‌های اجتماعی با تبلیغات گمراه کننده کاربران و افراد خیر را برای واریز پول به درگاه‌های بانکی اما جعلی هدایت کرده و پس از وارد کردن اطلاعات بانکی توسط فرد خیر در این صفحه، مجرم در قدم بعدی با دسترسی به حساب اقدام به سرقت موجودی آن می‌کند.

به گزارش مهر، رئیس فتا در پایان گفت: هیچگاه به کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی برای کمک مالی به مؤسسه‌های خیریه و مراکز نیازمند اقدام به تبلیغ و فعالیت دارند اعتماد و اطمینان نکنید و فقط از طریق درگاه‌هایی که موسسه‌ها و مراکز معتبر برای کمک ارائه کرده‌اند اقدام به واریز پول می‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید