دستگیری سارقی با ۳۰۰دسته کلید

  • حوادث
  • دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۳:۱۲
    کد خبر :533051
دستگیری سارق

رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی پایتخت، از دستگیری یک سارق که تحت پوشش لباس مبدل نظامی و با به همراه داشتن ۳۰۰ دسته کلید اقدام به سرقت از منازل شهروندان می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ کارآگاه خیرالله دولتخواه، در این باره اظهار کرد: طی یکسال گذشته چندین فقره سرقت مشابه در شهرک‌های محدوده شرق و غرب تهران انجام شد و تعدادی از مالباختگان از این سارق شکایت کردند، بنابراین رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت و تیمی از ماموران پایگاه پنجم پلیس آگاهی پایتخت وارد عمل شدند.

وی با اشاره به انجام بررسی‌های فنی و تخصصی توسط کارآگاهان گفت: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد که سرقت‌ها نحوه‌ای مشابه دارند و سارق یا سارقان بدون تخریب در منازل و صرفا با باز کردن قفل درهای ورودی، وارد منزل شده و اقدام به سرقت می کنند، این در حالی است که در تمام سرقت‌های انجام شده یکی از اموال مسروقه که به صورت ثابت به سرقت برده می‌شد، تلویزیون، ال سی دی و یا ال ای دی بود.

رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران افزود: شباهت این سرقت‌ها سرنخ‌های جدیدی را در اختیار کارآگاهان قرار داد و تحقیقات وارد مرحله ای جدید شد تا این که در آخرین روزهای فروردین ماه امسال، پرونده شکایتی در خصوص سرقت منزل به پایگاه پنجم پلیس آگاهی پایتخت ارجاع داده شد که طی آن شاکی اظهار کرد دوربین مدار بسته خانه‌اش تصاویری از این سارق را ضبط کرده است. بنابراین بلافاصله با هماهنگی مرجع قضایی فیلم ضبط شده توسط دوربین مدار بسته بررسی و مشخص شد که سارق پس از پیاده شدن از یک خودروی سواری سبز رنگ با استفاده از دسته کلیدی که داشته قفل‌های منزل را باز کرده و در حالی که لباس نظامی به تن داشته وارد منزل شده و پس از سرقت لوازم منزل از جمله تلویزیون ال سی دی، را به وسیله خودروی سواری مذکور به سرقت برده است.

سرهنگ کارآگاه دولتخواه با بیان اینکه در بررسی‌های بعدی از فیلم‌های ضبط شده از طریق دوربین های مداربسته، پلاک خودروی مذکور به دست آمد گفت: بلافاصله با هماهنگی مرکز کنترل پلیس پایتخت مالک خودرو شناسایی و کارآگاهان با هماهنگی مرجع قضایی به منزل مالک خودرو اعزام شدند. مالک خودرو که «صادق» نام داشت، در تحقیقات انجام شده اظهار کرد که مدتی است خودرو شخصی اش را در اختیار دامادش قرار داده بنابراین با هماهنگی صورت گرفته مخفیگاه این متهم در محدوده یافت آباد تهران، شناسایی و تیمی از کارآگاهان برای دستگیری متهم به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: متهم به نام «فرزاد» که آقایی ۳۸ ساله بود دستگیر و از مخفیگاهش نیز بازرسی انجام شد که طی آن تعدادی از اموال مسروقه از جمله سه دستگاه تلویزیون ال ای دی و ال سی دی، کشف شد.

رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران با بیان اینکه متهم به همراه اموال مسروقه به پایگاه پنجم پلیس آگاهی پایتخت منتقل شد، گفت: متهم پس از اینکه با شواهد و مدارک پلیس مواجه شد به جرم خود اعتراف و ادعا کرد که حدود یک سال پیش به فکر سرقت از منازل شهروندان افتاده و برای این که شهروندان به تردد وی در شهرک‌ها و محله ها شک نکنند، لباس و تجهیزات نظامی به تن کرده و با استفاده از خودروی پدر همسرش، اقدام به سرقت می کرده و در ادامه نیز اموال مسروقه را پس از انتقال با خودرو به محدوده‌های خلازیر و اطراف آن می‌برده و به مالخران اموال مسروقه می‌فروخته است.

وی افزود: متهم همچنین اظهار کرد که با توجه به این که در میان مالخران این وسیله خانگی خرید و فروش خوبی داشته و به سرعت فروش می‌رفته اقدام به سرقت این دسته از وسایل می‌کرده است.

بر اساس گزارش پلیس آگاهی؛ در بازرسی از وسایل متهم ۳۰۰ قطعه کلید با طرح های متخلف از جمله کلیدهای معمولی و کامپیوتری کشف شده که متهم در این باره گفته است که با دسته بندی کلیدها و کدگذاری روی آنها می‌توانسته در کمترین زمان ممکن نوع کلیدی که به قفل درهای ورودی مجتمع ها و منازل شهروندان مطابقت داشته را پیدا کند و بدون تخریب و دردسر قفل را باز کند.

به گزارش ایسنا رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در پایان گفت: در حال حاضر هشت تن از مالباختگان ضمن حضور در پلیس آگاهی پایتخت، اموال مسروقه خود را شناسایی کرده و با توجه به این که امکان دارد مالباختگان بیشتری در این خصوص به پلیس مراجعه کنند، بنابر دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه ۱۰ تهران، متهم در اختیار کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید