اوبر برای توسعه فناوری خودروهای خودران، به دنبال همکاری با گوگل بوده است

    کد خبر :53277

اوبر در پی آن بوده است تا با همکاری گوگل فناوری خودروهای خودران را توسعه دهد.

در حال حاضر شرکت‌های در مختلفی در سراسر جهان در حال کار روی خودروهای خودران هستند و به نظر می‌رسد هر یک از این کمپانی‌ها از جنبه‌های مختلف با یکدیگر رقابت می‌کنند. اختلاف نظر اخیر بین دو کمپانی گوگل و اوبر یک مثال بسیار عالی برای توصیف این شرایط است. البته در طی فرآیند قانونی حل اختلاف این دو شرکت، ایمیل‌هایی رد و بدل شده است. با توجه به محتوای این ایمیل‌ها، مشخص شده که اوبر و گوگل در واقع در پی همکاری با یکدیگر بوده‌اند.

متن ایمیل‌های مورد اشاره حاکی از آن است که تراویس کالانیک، مدیر اجرایی اوبر، به این مورد پی برده که گوگل قصد دارد با استفاده از اتومبیل‌های بدون راننده‌اش یک سرویس اشتراک‌گذاری خودرو توسعه دهد. همچنین یکی دیگر از ایمیل‌هایی که بین این دو کمپانی رد و بدل شده است، این موضوع را فاش کرده که تراویس کالانیک درصدد آن بوده تا در مورد همکاری احتمالی با غول دنیای جستجوگرهای اینترنتی و کار روی فناوری اتومبیل‌های بدون نیاز به راننده، با این شرکت مذاکره کند.

در اینجا بخشی از متن یکی از این ایمیل‌ها را با هم می‌خوانیم:

… می‌توان این مشکل را در قرار ملاقاتی با لری حل کرد؛ اما او از پاییز سال گذشته تاکنون از دیدار با من خودداری کرده است. بدون هیچ گفتگویی، ما فرض می‌کنیم که شرکت گوگل تصمیم دارد در کوتاه‌مدت به رقابت بپردازد و احتمالا این روند برای مدت طولانی‌تری ادامه خواهد داشت. من امیدوارم که در این مورد اشتباه کرده باشم. برای روشن شدن موضوع کافی است هر چه سریع‌تر دیداری با لری داشته باشیم. در چنین شرایطی می‌توان در مورد چگونگی انجام یک همکاری صحیح بین دو شرکت بحث کنیم و به درکی متقابل برسیم.

بر اساس ایمیل‌های مورد بحث، همچنین مشخص شده است که رئیس بخش کسب‌ و کار گوگل، دیوید دروموند به این نوع همکاری‌ها باور داشته است. درهرحال اینکه دقیقا چه اتفاقی باعث شده است این همکاری تاکنون میسر نشود، هنوز مشخص نیست؛ اما بیانه‌ای که توسط سخنگوی کمپانی اوبر برای وب‌سایت‌ بیزنس اینسایدر ارسال شده، حاکی از آن است که طرح دعوی در دادگاه می‌تواند به گوگل انگیزه بدهد به‌جای دانلود فایل‌های محرمانه، سرعت رقابت را کم کند. در هر صورت باید منتظر بمانیم تا ببینیم نهایتا این جریان چگونه ادامه خواهد یافت.

به نظر شما برای توسعه‌ی فناوری اتومبیل‌های بدون راننده کدام راه بهتر است؟ رقابت شرکت‌ها با یکدیگر یا همکاری آن‌ها؟

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید