همکاری کمیته‌امداد و هلال احمر برای کمک به سیل‌زدگان

  • اجتماعی
  • یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۶:۰۰
    کد خبر :532607
کمیته‌امداد

رئیس کمیته امداد در سومین روز از هفته هلال احمر با رئیس جمعیت هلال احمر دیدار و در خصوص امدادرسانی به هموطنان سیل زده و توسعه همکاری‌های متقابل گفت‌و گو کرد.

سید پرویز فتاح در دیدار با علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اعتماد مردم به جمعیت هلال احمر اظهار کرد: مردم به هلال احمر اعتماد دارند و این اعتماد در فضای بین المللی هم وجود دارد و اگر تحریم‌های بانکی اجازه دهد می‌توان از آن برای جلب کمک های خارجی هم استفاده کرد.

رئیس کمیته امداد به همکاری‌های میان این دو نهاد در مناطق سیل زده اشاره کرد و گفت: در این حادثه همکاری میان کمیته امداد و جمعیت هلال احمر بسیار خوب بود و با همین روند می توان امیدوار بود که وضعیت آسیب دیدگان سریع تر از حوادث قبلی بهبود یابد.

وی با اشاره به بازدیدهای میدانی خود از منطقه و ضرورت توجه بیشتر به مردم حادثه دیده افزود: در حال حاضر رسیدگی‌های اولیه و اضطراری رو به اتمام است و ضرورت دارد تلاش های ما نیز بصورت مستمر ادامه یابد.

فتاح در این دیدار گفت: با توجه به نزدیک شدن به تابستان و گرمای هوا، بحث‌های بهداشتی و تامین لوازم سرمایشی از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با تشریح وضعیت جامعه هدف تحت پوشش کمیته امداد و فعالیت های برنامه ریزی شده برای آنها اظهار امیدواری کرد تا پایان سال جاری بتوان وضعیت آنها را برای ساخت مسکن و تامین وسایل ضروری زندگی سروسامان داد.

رئیس کمیته امداد افزود: با حمایتی که مردم از هموطنان سیل زده به عمل آوردند و تصمیماتی که دولت می گیرد، ان شاءالله بتوانیم رسیدگی به مناطق آسیب دیده را سرعت بیشتری ببخشیم.

در این دیدار دکتر علی اصغر پیوندی بر همکاری های مناسب در حوادث اخیر بین دو نهاد اشاره و عنوان کرد: خوشبختانه این همکاری بسیار خوب بود و در طول فعالیت گزارشی هم از عدم هماهنگی نداشتیم و این مساله می تواند نوید بخش این موضوع باشد که ما بتوانیم این همکاری‌ها را نهادینه کنیم و با ایجاد ساختاری منسجم بتوانیم از این پتانسیل استفاده بیشتری ببریم، به گونه‌ای که تغییروتحولات مدیریتی به آن خدشه‌ای وارد نکند.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به فصول مشترک میان دو نهاد گفت: کمیته امداد از جنبه‌ای مرکز امدادی است و در این زمینه مسئولیت خدمت رسانی به قشر خاصی را به عهده دارد. کمیته امداد جامعه هدف مشخصی دارد و همین مساله در خدمات رسانی می تواند بسیار به ما کمک کند. یکی از مشکلاتی که گاهی در بعضی از حوادث با آن مواجه هستیم این است که اطلاعات دقیقی از خانوارهای مناطق حادثه دیده نداریم. در اینگونه موارد قطعا اطلاعات افراد تحت پوشش کمیته امداد می تواند به کمک ما بیاید.

پیوندی به استفاده از ظرفیت جامعه هدف تحت پوشش کمیته امداد برای ارائه آموزش های همگانی اشاره کرد و گفت: ما می بایست ارائه آموزش های همگانی خود را توسعه بدهیم و در این میان جمعیت ۴ میلیونی تحت پوشش کمیته امداد نیز جامعه آماری مناسبی است و می توان از این ظرفیت برای ارائه و گسترش آموزش های همگانی بهره برد.

به گزارش ایسنا، رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه گفت: نکته بعدی این است که خیّرین زیادی به کمیته امداد و جمعیت هلال احمر متصل هستند و باید با همکاری یکدیگر این ظرفیت را مدیریت کنیم تا کمک ها به صورت هدایت شده میان نیازمندان و حادثه دیدگان در حوادث توزیع شود. انجام چنین کاری منجر به این می شود که کمک ها عادلانه تقسیم شود و شاهد این نباشیم که فردی از چند مسیر کمک دریافت کرده و فردی یک بار هم به او خدمت داده نشده باشد.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، پیوندی نسبت به ارائه خدمات توانبخشی به افراد تحت پوشش کمیته امداد نیز اشاره کرد و گفت: ما در درمان مستقیم وظیفه‌ای نداریم اما در زمینه توانبخشی که در افزایش تاب آوری و مقاومت جامعه تاثیر دارد وظایفی به عهده داریم و در این زمینه مراکز جامع توانبخشی را نیز در سراسر کشور راه اندازی کرده ایم. این مراکز به افرادی که نیازمند چنین خدماتی هستند و توان مالی مناسبی هم ندارند خدمات مناسبی ارائه می کند. ما در این زمینه آمادگی همکاری با کمیته امداد را داریم و تا حد توانمان به مددجویان خدمت رسانی کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید