تهدید به پخش تصاویر شخصی از طریق اپل آی دی

  • حوادث
  • یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۵:۲۳
    کد خبر :532567
نقشه شوم

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از دستگیری پسری که با در دست داشتن اپل آیدی زن جوان قصد اخاذی و اجرای نقشه شوم داشت دستگیرشد.

سرهنگ تورج کاظمی در این باره اظهار کرد: آخرین روزهای فروردین ماه سال جاری زن جوانی به نام «منیژه» با مراجعه به اداره پلیس فتا تهران ادعا کرد که فردی وی را تهدید می‌کند که در صورتی که تن به خواسته‌های وی ندهد عکس‌هایش را پخش می‌کند.

وی افزود: زن جوان در اظهاراتش عنوان کرد که چندی قبل یک گوشی اپل خریده و بعد از چند روز احساس کرده است که یک نفر به اطلاعات شخصی گوشی موبایلش دسترسی پیدا کرده، تا اینکه مرد ناشناسی با ارسال اطلاعات و تصاویرش پیشنهاد دوستی با وی را مطرح کرد و تهدید کرده که اگر زن جوان خواسته‌اش را اجرا نکند تصاویر شخصی‌اش را پخش می کند و در ادامه نیز پول درخواست کرده است.

رییس پلیس فتا تهران با بیان اینکه ماموران در تحقیقات ابتدایی از زن جوان پی‌بردند که اپل آیدی گوشی موبایل منیژه را یکی از بستگانش فعال کرده است گفت: این در حالی بود که زن جوان هیچ شکایتی از پسر جوان نداشت و تاکید داشت که به او اعتماد دارد و این اخاذی و پیشنهاد شوم از سوی او صورت نگرفته است.

به گزارش ایسنا ،کاظمی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا در حالی که زن جوان تاکید داشت پسر آشنا در این ماجرا نقشی نداشته است، تیم پلیسی با اقدامات فنی و پلیسی موفق به شناسایی عامل این مزاحمت اینترنتی شدند و در عملیاتی غافلگیرانه این فرد را که «فرهاد» نام داشت دستگیر کردند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با بیان اینکه وقتی منیژه پیش روی پسر جوان قرار گرفت مشخص شد که وی همان پسر آشنا که از بستگانش است دست به این مزاحمت شوم زده است، گفت: پسر جوان پس از دستگیری ادعا کرد پس از اعتماد منیژه و ساخت اپل آیدی برای گوشی موبایلش وسوسه شده و تصمیم به اخاذی و ارتباط دوستی با او گرفته که پشیمان شده است.

کاظمی در پایان به شهروندان توصیه کرد که هنگام فعال کردن اپل آیدی گوشی بهتر است از سایت شرکت سازنده و مکان های مناسب و افراد مطمئن استفاده کنید و هیچگاه گوشی را دراختیار افراد ناصالح قرار ندهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید