انتظار عنوان "شهید خدمت" ۲۰ ساله شد

توصیه مهم دو هفته ای به زائران حج

    کد خبر :53253

سخنگوی جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه دریافت عنوان “شهید خدمت” ۲۰ ساله شد و هنوز نتیجه ای حاصل نشده است، به تشریح توصیه های مهم به زائران حج تمتع امسال پرداخت.

سید حمید جمال‌الدینی در نخستین نشست خبری به عنوان سخنگوی جمعیت هلال احمر درباره وضعیت خدمات رسانی به زائران حج اظهار داشت: بالغ بر 570 نفر در حوزه سلامت انتخاب شدند که در گروهای پزشکی، بهداشتی و پیراپزشکی به 86 هزار زائر خدمت رسانی خواهند کرد.

وی با اشاره به استقرار دو بیمارستان ایران در مدینه و مکه و برپایی 90 مجموعه درمانی و بهداشتی در عربستان ادامه داد: در حوزه اقلام دارو نیز کارهای لازم انجام شده است، ولی منتظر اجازه عربستان برای ارسال داروها هستیم.

جمال‌الدینی همچنین به تزریق واکسن مننژیت در 170 مرکز برای زائران حج عنوان کرد: این واکسن پس از انجام تست ها از زائران تزریق می شود ولی حتما زائران دو هفته قبل از اعزام این واکسن را تزریق کنند.

سخنگوی جمعیت هلال احمر همچنین عنوان کرد که در هفته اول مرداد ماه نیز تیم پزشکی حج هلال احمر باید به عربستان اعزام شوند.

جمال‌الدینی همچنین با اشاره به اینکه امسال در 75 شهرستان بالای 120 هزار نفر بالغ بر 10 تیم واکنش سریع انتخاب و تربیت خواهند شد، عنوان کرد: همچنین تجهیزات تیم‌های امدادی کوهستان نیز تا چند ماه آینده تکمیل می‌شود. در این زمینه در این دو سال براساس عملیات‌های امدادی تیم کوهستان بالغ بر دو هزار ماموریت انجام شده است که بیش از 1000 مورد انتقال به بیمارستان داشتند که 60 مورد با بالگرد هوایی صورت پذیرفته است.

سخنگوی جمعیت هلال احمر تصریح کرد: همچنین تا پایان سال فرایند ارتباط امدادی هلال احمر از آنالوگ به دیجیتال تبدیل خواهد شد که فواید بسیاری خواهد داشت.

جمال‌الدینی درباره جان باختن دو امدادگر داوطلب هلال احمر و سرنوشت انتصاب شهادت آنان توضیح داد: عنوان “شهید خدمت” بالغ بر 20 سال است که در کشور مطرح است، ولی هنوز به نتیجه ای نرسیده است، از جمله در حوزه امدادی هلال احمر کشور، به طوری که در هفته پیش – دو امدادگر داوطلب که هیچ حقوقی نیز دریافت نمی‌کردند در ماموریت امدادی جان خود را از دست دادند.

وی خاطرنشان کرد: نکته قابل توجه این بود که پدر و مادر این دو امدادگر در این چند سال فعالیت این دو امدادگر نمی‌دانستند فرزندانشان در این چند سال بدون حقوق کار امدادی انجام می دهند بنابراین می طلبد توجه خاصی برای عنوان “شهید خدمت ” برای نیروهای امدادی داوطلب صورت پذیرد، کما اینکه نامه‌نگاری به ریاست جمهوری در این زمینه صورت پذیرفته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید