جدیدترین اخبار
15 اردیبهشت 1398 ساعت 14:39 اقتصادی کد خبر :532529

برنامه وزارت اقتصاد برای تحول در نظام بانکی

یک مقام مسئول در نظام بانکی از ارسال تیمی از وزارت اقتصاد به بانکهای کشور برای بررسی وضعیت نوین‌سازی نظام بانکی خبر داد و گفت: این وزارتخانه در حال تدوین نقشه راه بانکداری دیجیتال است.

عبدالمجید پورسعید امروز یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۸ در جشنواره همراه بانک و پایانه‌های فروشگاهی گفت: بانکداری در ایران لاجرم باید به سمت بانکداری دیجیتال حرکت کند، به این معنا که اگر خود را با تحولات این روزهای صنعت بانکداری در دنیا همگام نکنیم، در تحولات نظام بانکی نیز کند عمل خواهیم کرد؛ این در حالی است که به عنوان یک رویکرد برای ایجاد تحول در عرصه بانکداری، از دو سال و نیم قبل دست به کار شده‌ایم و در این راستا تلاش کرده‌ایم.

وی افزود: بانک‌های دیگر هم در این عرصه وارد شده و وقتی که این رویکرد همگانی شود، قطعات موفقیت این عرصه و حرکت نظام بانکداری ایران به سمت بانکداری دیجیتال تندتر خواهد شد.

این مقام مسئول در نظام بانکی از ارسال تیمی از وزارت اقتصاد به بانک‌های کشور برای بررسی وضعیت نوین سازی نظام بانکی خبر داد و گفت: این وزارتخانه در حال تدوین نقشه راه بانکداری دیجیتال است و از بانک‌ها درخواست کرده تا نقشه راه خود را برای این گذار از بانکداری سنتی به دیجیتال اعلام کنند تا در نهایت نقشه راهی تصویب شود که برای همه بانک‌ها و نظام بانکی کشور جای اجرا داشته با شد.

وی اظهار داشت: از دو سال و نیم قبل حرکت به سمت بانکداری دیجیتال شروع شده و اکنون هم مطابق برنامه پیش می‌رویم و امیدواریم مردم هم از این موضوع بهره مند شوند. البته ما در حال گذار از این عرصه هستیم و اگرچه ممکن است که کار کند پیش رود، اما به هر حال تحولات خیلی سریع اتفاق می‌افتد.

به گزارش مهر ،پورسعید یادآور شد: یکسال طول کشید تا چند دستگاه پوز بانکی را به هزار دستگاه پوز بانکی در فروشگاه‌های تبدیل کنیم؛ در حالی که نصب ۵ میلیون دستگاه کارتخوان بسیار سریع رخ داد و این نشان می‌دهد که سیر تحول بانکداری دیجیتال سرعت گرفته و ما نیز ظرف دو تا سه سال آینده این روند را تکمیل خواهیم کرد؛ اگرچه حرکت به روز ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل بانک ایران زمین، همچنین با بیان اینکه توصیه نصب دستگاه‌های کارتخوان این بانک و برگزاری قرعه کشی میان دارندگان آن، راهی برای گسترش استفاده از نظام‌های بانکداری دیجیتال است، گفت: اگر مشتریان از خدمات بانکی راضی باشند به طور قطع استفاده از یک بانک را به دیگران هم معرفی می‌کنند؛ بنابراین تلاش ما این است که کیفیت خود را افزایش داده تا مردم این تفاوت کیفیت در خدمات نظام بانکی را شاهد باشند.

رای دادن به این مطلب
Ad

Ad

روی خط خبر

  • محمد مهاجری: آقای رئیسی! بیعت تان را بردارید
  • لاریجانی: وعده رئیس جمهور فرانسه برای حفظ برجام محقق نشد
  • وزیر خارجه نروژ: نتیجه گیری درباره عامل حادثه نفتکش‌ها زود است
  • واکنش ژاپن به ماجرای نامه همراه آبه در دیدار با رهبر معظم انقلاب
  • عراقچی: خروج ایران از برجام در دستور کار قرار دارد
  • روحانی تاجیکستان را به مقصد کشورمان ترک کرد
  • عضو سابق سیا: روزهای حضور بولتون در دولت آمریکا به شماره افتاده است
  • جریمه ۳۰ هزار یورویی هنرپیشه ایتالیایی به خاطر تقلب برای حضور در مراسم شام با “پوتین” و “کوین کاسنر”
  • قیمت خودرو در بازار امروز ۹۸/۰۳/۲۵
  • ساناز کریمی درگذشت
  • ابتکار: ۴۱ درصد کارکنان دولت «بانوان» هستند
  • نیویورک تایمز: آمریکا حملات اخیر به نفتکش‌ها را «جنگ در سایه ایران» می‌داند
  • آمریکا برای سومین بار با صادرات انرژی ایران به عراق موافقت کرد
  • نتیجه «نشست‌های سه‌گانه مکه» علیه ایران چه بود؟
  • سخنگوی شورای نگهبان: انتخابات ریاست جمهوری ۸۸، انتخابات سالمی بود
  • توئیت عجیب احمدی نژاد برای قهرمانان بسکتبال NBA: اگر رئیس جمهور بودم همه شما را به ایران دعوت می‌کردم!
  • «فرانکو زفیرلی» درگذشت
  • جزئیاتی از دومین جشنواره مجسمه‌های برفی در توچال
  • عباس عبدی: صداوسیما بجای رسانه تبدیل به بوق شده است
  • راه اندازی سامانه کنترل سگ‌های بلاصاحب در تهران
  • یکی از نزدیکان مشاور احمدی نژاد: رد خودکشی داوری
  • کشتیرانی‌ها سفارش جدید در خلیج فارس را معلق کردند
  • پلوسی: کنگره جلوی فروش تسلیحات به عربستان سعودی را می‌گیرد
  • یمن: برد موشک‌های ما تا اسراییل می‌رسد
  • تالار وحدت باید از حصار خارج شود
  • پلیس ترکیه از امانتداری یک زوج ایرانی تشکر کرد
  • اولتیماتوم به سایت دیوار به خاطر آگهی ضداخلاقی
  • معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران منصوب شد
  • مدیراجرایی «جوایز امی» درگذشت
  • از رامبد جوان تا سعید معروف