چه ارتباط بین شرکت کرمان خودرو و سازمان تامین اجتماعی وجود دارد+سند

  • اقتصادی
  • یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۳:۱۷
    کد خبر :532413

روابط اقتصادی هلدینگ کرمان خودرو نشان از آن دارد که این هلدینگ یکی از حلقه های اصلی تامین مالی جریان سیاسی حزب کارگزاران است.

یکی از شرکت های اصلی تحت مدیریت حزب کارگزاران، “سازمان عمران کرمان” است. این شركت مادر تخصصي فعال در حوزه جنوب شرق ايران و به ويژه استان كرمان است. یکی از فعالیت های اصلی این سازمان اداره “منطقه ویژه اقتصادی سیرجان” است که این کار بر عهده “شرکت عمران کار کرمان” از شرکت های تابعه “سازمان عمران کرمان” است.

منطقه ویژه اقتصادی سیرجان در سال 1370 به منظور پشتیبانی از فعالیت‌های اقتصادی و برقراری ارتباط تجاری بین‌المللی و تحرک در اقتصاد منطقه‌ای در زمینی به وسعت 1376 هکتار پایه‌گذاری و تاسیس شده است.

سازمان عمران کرمان” از نظر ساختار تشكيلاتي، يك مؤسسه عمومي داراي شخصيت حقوقي مستقل است كه با مشاركت شهرداري سیرجان(25/50%) و شركت صنايع خودروسازي كرمان (62/49%) و سایر شهرداری های استان (12/01%)تأسيس شده است. همانطور که مشخص است دو بازوی اصلی این سازمان شرکت کرمان خودرو و شهرداری سیرجان است. نگاهی به اعضای هیئت مدیره این شرکت جالب و تامل برانگیز است. آقای محمدرضا شه بخش، مدیرعامل شرکت صنایع خودروسازی کرمان(کرمان خودرو) و ولی الله افخمی راد، معاون برنامه ریزی و اقتصادی سازمان تامین اجتماعی، به ترتیب رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل این شرکت می باشند.

این اولین نقطه اتصال مدیران حزب کارگزاران به تامین اجتماعی و صنایع خودروسازی است که در گزارش های بعدی شاخ و برگ های دیگر این جریان سیاسی اقتصادی را بررسی خواهیم کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید