درگیری هواوی و دولت آمریکا بر سر سلب صلاحیت وکیل این شرکت

    کد خبر :532314

شرکت هواوی اعلام کرده به شدت در برابر تلاش‌های مقامات قضائی آمریکا برای سلب صلاحیت وکیل اصلی این شرکت که وظیفه دفاع از آن در برابر اتهام دور زدن تحریم‌های ایران را بر عهده دارد، می‌ایستد.

دولت امریکا شرکت چینی هواوی را به کلاهبرداری بانکی و نقض تحریم‌های کاخ سفید بر علیه ایران متهم کرده و مدیر ارشد امور مالی هواوی را به خاطر همین اتهامات در کانادا مورد پیگرد قضائی قرار داده است.

بر اساس دادخواستی که در نیویورک تقدیم دادگاه شده، دولت امریکا قصد دارد با سلب صلاحیت جیمز کول وکیل اصلی هواوی جلوی حضور وی در دادگاه و دفاع از این شرکت چینی را بگیرد. کول طی سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ دومین شخصیت برجسته وزارت دادگستری آمریکا محسوب می‌شد.

مشخص نیست کاخ سفید به چه علت چنین رویه‌ای را در پیش گرفته، ولی به نظر می‌رسد نگرانی از توانمندی‌های این فرد عامل چنین درخواستی باشد. قرار است رسیدگی به این درخواست تا پنج روز دیگر انجام شود.

کول که زمانی معاون دادستان کل آمریکا بود، در حال حاضر یک شرکت حقوقی به نام Sidley Austin را در واشنگتن اداره می‌کند. وی که از سال ۲۰۱۷ وکیل شرکت هواوی است، از هرگونه اظهار نظر در این زمینه خودداری کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید