بزرگ‌ترین چالش حوزه جراحی ارتوپدی/مشکلات حاشیه پزشکی

    کد خبر :532274

دبیر بخش ارتوپدی کنگره سالانه جامعه جراحان ایران، از اظهار نظرهای غیر کارشناسی در حوزه پزشکی، انتقاد کرد.

روشنک مرادی، گفت: متأسفانه طی سال‌های اخیر اظهار نظرهای غیر کارشناسی در حوزه درمان اعم از دخالت در امر درمان، روابط پزشک و بیمار و حتی تعرفه مشکلاتی ایجاد کرده است و این مسئله در حالی است که پزشکان جزئی از مردم بوده و هر روزه و در تمام مشکلات و حوادث اعم از سیل و زلزله در کنارشان هستند و سعی دارند که با بهره وری از دانش تخصصی و با همدردی، از سنگینی بار مشکلات بکاهند.

دبیر بخش ارتوپدی کنگره سالانه جامعه جراحان ایرانی، اظهار داشت: این کنگره بهار هر سال برگزار می‌شود و جامعه جراحان کنگره مشترکی با شرکت همه جراحان در حوزه‌های مختلف اجرا می‌کند.

وی افزود: کنگره سالانه جامعه جراحان ایران امسال طرح مشکلات بین رشته‌ای جامعه جراحان را در اولویت قرار داده است به طور مثال مشکلات جراحی تومور هنگام عمل و بعد از درمان تومور، از جمله این موضوعات است.

مرادی با اشاره به اینکه این کنگره هجدهم تا بیست و دوم خرداد ۹۸ در مرکز همایش‌های رازی با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته در حوزه جراحی در بخش‌های مختلف برگزار می‌شود، گفت: در نوبت صبح این کنگره گاه از صاحبنظران غیر پزشکی و در نوبت بعد از ظهر صرفاً از صاحبنظران پزشکی بهره‌مند خواهیم شد و جدیدترین مباحث و چالش‌ها مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد.

وی در ارتباط با بزرگ‌ترین چالش حوزه جراحی ارتوپدی، بیان داشت: خوشبختانه دانش همکاران من بسیار به روز بوده ولی گاهی زیرساخت‌های لازم برای آن وجود ندارد که لازم است اقدامات مؤثری در این زمینه انجام گیرد تا دسترسی به علم روز به سهولت صورت گیرد.

مرادی ضمن انتقاد نسبت به ایجاد مشکلات حاشیه‌ای برای پزشکان بیان داشت: طی سال‌های اخیر موضوعاتی همچون تعرفه‌ها، ایمنی شغلی، روابط با همکاران و مردم جامعه پزشکی را مشغول کرده که منجر به ایجاد حاشیه‌های غیر ضروری می‌شود.

دبیر بخش ارتوپدی کنگره سالانه جامعه جراحان ایران، خاطرنشان کرد: باید شرایط شغلی پزشکان اعم از ارتوپدی، با توجه به مسئولیت شبانه روزی و خطیرشان در حوزه‌های مختلف به صورت مساعد فراهم گردد تا بتوان از دانش، هنر و خدمات آنها حداکثر سود برده و جایی برای اظهار نظر غیر کارشناسی که می‌تواند سبب آسیب به بیماران و پزشکان شود، وجود نداشته باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید