سومریه نیوز خبر داد؛

داعش کشته شدن ابوبکر البغدادی را اعلام کرد/ خلیفه جدید به زودی معرفی می شود

    کد خبر :53223

به گزارش بازتاب به نقل از سومریه نیوز، یک منبع محلی در استان نینوای عراق اعلام کرد که گروه تروریستی داعش در بیانیه ای کوتاه کشته شدن «ابوبکر البغدادی» سرکرده این گروه تروریستی را اعلام کرد و تأکید کرد که به زودی نام «خلیفه جدید» را اعلام می کند.

داعش در این بیانیه از عناصر مسلح خود خواست که آن چه« ثبات در پایگاه ها» نامید را ادامه دهند.

این منبع در گفت و گو با سومریه نیوز گفت که داعش از طریق موتور رسانه ای اش در مرکز شهر«تلعفر» در غرب «موصل» بیانیه ای را منتشر کرد که در آن کشته شدن البغدادی رهبرش را مورد تأکید قرار داد اما به جزئیات دیگر اشاره نکرد.

این منبع تأکید کرد که چنین بیانیه ای پس از لغو ممنوعیت سخن گفتن علنی درباره کشته شدن البغدادی در تلعفر در دو روز پیش، قابل پیش بینی بود.

این منبع محلی که نخواست نامش فاش شود تصریح کرد که در بیانیه کوتاه داعش آمده است که این گروه به زودی نام خلیفه جدید را اعلام می کند و از عناصر این گروه تروریستی خواست که ثبات در پایگاه های دولت خلافت را ادامه داده و پشت فتنه ها کشیده نشوند که این خود دلیل و مدرکی است برای وجود مشکلات پیچیده داخلی است که در حال حاضر این گروه گرفتار آن شده است.

این منبع محلی همچنین گفت که اعلام مرگ البغدادی در بیانیه کوتاه بدون تبلیغات خاصی که همراه این بیانیه باشد برخلاف تبلیغاتی که برای رهبران برجسته این گروه که طی ماه های گذشته کشته شدند، صورت گرفت، علامت سؤال های زیادی به وجود می آورد به ویژه آن که البغدادی رأس هرم داعش به شمار می رود.

این منبع تأکید کرد که اعلام مرگ البغدادی سر و صدای میان هواداران گروه به وجود آورده است.

اعلام مرگ البغدادی باعث شد که عناصر گروه تروریستی در شهر تلعفر در غرب موصل به جان هم بیفتند.

یک منبع محلی در استان نینوا گفت که در پی اعلام کشته شدن البغدادی داعش در شهر تلعفر شاهد کودتای داخلی است و عملیات گسترده ای برای بازداشت هواداران خلیفه کشته شده این گروه تروریستی آغاز شده است.

این منبع افزود که شهر تلعفر در حال حاضر شاهد کودتای داخلی در گروه داعش برای تعیین سرنوشت درگیری میان قطب های بانفوذش است که منتظر بودند کشته شدن رهبرشان قطعی شود تا مخالفان خود را از بین ببرند.

وی تأکید کرد که داعش در سراسر تلعفر منع آمد و شد اعمال کرد و عناصر این گروه در مناطق مختلف آن مستقر شدند.

همچنین عملیات گسترده ای برای دستگیری هواداران البغدادی در مناطق مختلف تلعفر آغاز شده است و این عملیات را فرماندهان عرب و خارجی پر نفوذ در تلعفر هدایت می کنند و اکنون اینها تلاش می کنند که با استفاده از زور مخالفان خود را کنار زده و شهر را به کنترل خود در بیاورند.

این منبع پیش بینی کرد که تلعفر طی ساعت های آینده در سایه فضای متشنج که منجر به درگیری داخلی خونین میان قطب های داعش می شود که هر کدام از آنها تلاش می کنند که پست های بالایی را در پی اعلام مرگ البغدادی به دست آورند،تحولات سریعی را شاهد شود.

چندی پیش وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در حال بررسی صحت اطلاعاتی است که احتمال می دهد ابوبکر بغدادی رهبر داعش، در جریان یک حمله هوایی روسیه در ماه می در نزدیکی شهر «الرقه»، پایگاه اصلی داعش، کشته شده باشد.

بر اساس بیانیه ای که روی فیسبوک وزارت دفاع روسیه منتشر شد، این حمله زمانی صورت گرفت که نیروهای این کشور در سوریه، اطلاعاتی مبنی بر تشکیل جلسه ای از رهبران داعش در آن منطقه دریافت کرده بودند.

در این بیانیه آمده است که این حمله در اولین دقایق روز ۲۸ ماه می و زمانی انجام شد که شناسایی اولیه هواپیماهای بدون سرنشین روسیه محل و زمان تشکیل جلسه را تایید کرده بودند.

پیش از این نیز گزارش های تایید نشده ای در مورد کشته شدن رهبر داعش منتشر شده بود، اما پس از آن گزارش های دیگری از زنده بودن وی در منطقه ای در مرز سوریه و عراق حکایت می کرد.

بیانیه وزارت دفاع روسیه در مورد تحقیق مجدد خود پیرامون صحت خبر کشته شدن رهبر داعش می گوید: «مطابق با اطلاعاتی که از کانال های مختلف بررسی شده، ابوبکر بغدادی در جلسه ای که مورد حمله قرار گرفته حضور داشته است».

با این حال ائتلاف ضد داعش تحت رهبری آمریکا اعلام کرد که نمی تواند گزارش روسیه درباره کشته شدن بغدادی را تایید کند.

وزارت دفاع روسیه همچنین تأکید کرد که بر این باور است که در حمله ۲۸ ماه می، تعداد دیگری از فرماندهان ارشد داعش همراه حدود ۳۰ فرمانده منطقه ای و ۳۰۰ عنصر محافظ نیز کشته شده اند.

بنابر این گزارش، موضوع جلسه فرماندهان داعش که در حومه جنوبی الرقه یعنی مرکز فرماندهی این گروه برگزار شده و مورد حمله جنگنده های روسیه قرار گرفته، بحث و بررسی راه های عقب نشینی از شهر الرقه بوده است.

مقامات نظامی روسیه می گویند زمان و مکان حمله به این جلسه را قبلا به اطلاع آمریکا رسانده بودند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید