جوابیه وزارت نیرو به مصاحبه سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس

  • سیاسی
  • شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۸:۰۰
    کد خبر :532037

وزارت نیرو پس از مصاحبه‌ سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی جوابیه‌ای را صادر کرد.

در پی انتشار مصاحبه‌ اسدالله قره‌خانی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با عنوان «هشدار سیل دی و بهمن ۹۷ در کمیسیون انرژی به وزارت نیرو داده شده بود» در تاریخ ۲۵ فروردین سال جاری وزارت نیرو جوابیه‌ای را به این خبرگزاری ارسال کرد.

متن این جوابیه به شرح ذیل است:

مدیریت سدها اقدامی کارشناسانه و مبتنی بر دستورالعمل‌های فنی و بهره‌برداری صورت می‌گیرد و تا زمان نرسیدن به آستانه‌ای که پایداری سد را تحت تأثیر قرار دهد، ملاحظات اجتماعی همراه با تاب‌آوری رودخانه در مسیر سکونتگاه‌ها و تأسیسات باید لحاظ شود. لاکن رهاسازی آب در شرایط به خطر افتادن پایداری سد به دلیل ابعاد فاجعه انسانی و اقتصادی ناشی از آن تابع مسائل فنی و بهره‌برداری است.

وزیر محترم اطلاعات طبق روال گزارشی در مورد سدهای کرخه و کارون به تاریخ ۹۷.۱۱.۲۴ به رئیس محترم دفتر رئیس جمهور ارسال و متعاقباً این گزارش در تاریخ ۹۷.۱۱.۲۹ به وزارتخانه‌های عضو ستاد حوادث غیر مترقبه از جمله وزارت نیرو ارسال و در تاریخ ۹۷.۱۲.۲ دریافت شده است.

کلیه موارد فنی ذکر شده در گزارش وزارت محترم اطلاعات در تاریخ ۹۷.۱۱.۲۳ با حضور کارشناسان و متخصصین در وزارت نیرو سپس در جلسه شورای عالی آب در مورخه ۹۷.۱۱.۲۹ با حضور کلیه اعضا و ریاست معاون محترم اول رئیس جمهور برای اقدامات پیشگیرانه مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ شده بود و مسائل سیاسی و اجتماعی آن در جایگاه خود توسط استاندارد محترم خوزستان در استان پیگیر شده است، لذا مطالب ذکر شده بدون اطلاع از گردش نامه فوق‌الذکر می‌باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید