شورای مدیران کل پارلمانی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی تشکیل شد

  • سیاسی
  • شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۶:۵۰
    کد خبر :531985

شورای مدیران کل پارلمانی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های با هدف تسهیل رابطه دولت و مجلس اجرایی تشکیل شد.

شورای مدیران کل پارلمانی وزارت‌خانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی امروز در محل معاونت امور مجلس ریاست جمهوری، رسما آغاز به کار کرد.

در این شورا که به ریاست احمد صفایی فر معاون تقنینی معاونت پارلمانی ریاست جمهوری تشکیل شد علاوه بر مدیران کل وزارتخانه ها، نمایندگان سایر دستگاه‌ها و نهادهای عمومی و غیر دولتی حضور داشتند.

بر اساس آنچه که در نخستین جلسه این شورا مطرح شد، هدف از این اجلاس ، هم افزایی و هماهنگی مدیران دستگاه‌های اجرایی، به منظور بهبود مناسبات بین ادارات کل پارلمانی دولت و نهادها با مجلس شورای اسلامی، اقدامات لازم جهت تسریع در سیر مراحل تصویب لوایح اولویت دار دولت و دریافت پیشنهادهای نمایندگان محترم مجلس و انتقال آنها به دستگاه‌های اجرایی، است.

با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور و لزوم توجه به شرایط مردم و ضرورت تسریع در تصویب و اجرای قوانین مربوط به معیشت اقشار مختلف جامعه و رونق محیط کسب و کار، این شورا تلاش می‌کند با نزدیک کردن دیدگاه‌های دولت و مجلس، گام‌هایی اساسی در سرعت بخشیدن به سیر مراحل تصویب لوایح و تدوین قوانین مرتبط با تامین نیازهای مردم بردارد.

همچنین اعضای این شورا اعلام کردند برای نزدیک کردن دیدگاه‌های دستگاه‌های مختلف برای ارائه لوایح متناسب با شرایط عمومی کشور تلاش خواهند کرد.

در این راستا نمایندگان دستگاه‌های اجرایی متعهد شدند نسبت به برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه متحد الشکل نمودن متون اظهار نظرهای حقوقی و پارلمانی اقدام نمایند تا بخش‌های مختلف وزارت‌خانه‌ها آشنایی بیشتری با ساز و کار مکاتبات مجلس و دولت پیدا کنند.

در بخش دیگری از این نشست موضوع باز تعریف جایگاه مدیران کل پارلمانی و در دستگاه‌های اجرایی نیز مطرح شد که در صورت نهایی شدن، ادارات کل پارلمانی اختیارات و بیشتری جهت تنظیم مناسبات دو قوه مجریه و مقننه و تسهیل تصمیم‌گیری‌ نسبت به موضوعات مشترک خواهند داشت.

طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، جلسات این شورا با حضور مدیران کل پارلمانی به شکل مستمر برگزار می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید