نمایندگان خواستار تغییر مدیران خودروسازی هستند/ایران خودرو نیازمند مدیر تحول گرا با فکر جدید است

    کد خبر :531977

محمدعلی پورمختار با بیان اینکه نمایندگان خواستار تحول اساسی در مدیریت خودروسازان هستند گفت: خودروسازان نیازمند مدیران تحول گرا، شجاع با ایده جدید است

محمدعلی پورمختار، عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس نسبت به تخلفات آشکار خودروسازان از جمله انتصابات ورود کرده است یا نه، گفت: این موضوع جز وظایف ذاتی کمیسیون نیست ولی نمایندگان با وزیر صنعت در انتصابات سیاسی و سفارشی در هیئت مدیره شرکت های تابعه خودروسازی صحبت داشته اند.

وی در گفتگوی اختصاصی با خط بازار با بیان اینکه واقعیت این است که خودروسازی ما همواره مورد غفلت دولت و وزرای صنعت بوده است، گفت: خودروسازی کشور به ویژه در سطح مدیریت نیازمند تغییر و تحول اساسی است.

پورمختار تصریح کرد: انتظار ما از خود خودروسازان نیز این است که احساس تکلیف و مسئولیت کنند و از روش های سنتی دست بردارند

وی با اشاره به اینکه خودروسازی ما به لحاظ کمی جز خودروسازان بزرگ در جهان است، گفت: متاسفانه برخلاف میزان تولیدات، سطح کیفی و تنوع محصول مناسب نیست.

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس گفت: هرچند که دستور وزیر این است که سطح تولید خودرو افزایش یابد ولی حسب اطلاع ما در حال حاضر در حدود 80 هزار خودرو تولیدی ناقض در دو شرکت ایران خودرو و سایپا وجود دارد که این موضوع نیازمند رسیدگی جدی وزیر صنعت است.

وی خاطر نشان کرد: طی سالیان گذشته رویکرد حاکم در بدنه دولت و وزارت صنعت نسبت به صنعت خودرو تغییر نداشته است و همان روال قبلی دنبال شده است.

پورمختار با بیان اینکه مدیرعامل ایران خودرو در 6 سال گذشته هر چه در توان داشته به کار گرفته است، گفت: ایران خودرو نیازمند مدیران تحول گرا، شجاع با ایده جدید است و لذا مدیریت شرکت های خودروسازی تغییر اساسی کنند

وی همچنین با انتقاد از عملکرد کمیسیون صنایع در رسیدگی به وضعیت مدیریتی خودروسازان گفت: کمیسیون صنایع تحرک لازم را در این زمینه نداشته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید