همکاری علی رهبری با ارکستر دولتی استانبول

    کد خبر :531872
ارکستر دولتی استانبول

علی رهبری رهبر سابق ارکستر سمفونیک تهران خرداد ماه سال ۹۸ همزمان با ضبط مجدد قطعه «نوحه خوان» همکاری خود را با ارکستر سمفونیک دولتی استانبول از سر می‌گیرد.

علی رهبری رهبر سابق ارکستر سمفونیک تهران پس از هفت سال توقف در همکاری‌های مشترک، روز چهارم خرداد ماه در کنسرت ویژه این مجموعه به عنوان رهبر ارکستر حضور پیدا می‌کند. در این کنسرت که آثاری از جکینو روسینی، ژُرژ بیزه، گایتانو دونیزتی، کامیل سن سان و موریس راول اجرا می‌شود، کازن گاردازبال از هنرمند مکزیکی و بوراک بیلگین هنرمند ترکیه‌ای به عنوان خواننده معرفی شده اند.

علی رهبری مدیر هنری سابق ارکسترهای سمفونیک شهرهای بروکسل، پراگ، زاگرب، مالاگا و تهران، پیش از این بین سال‌های ۱۳۷۴ تا ۱۳۸۹، حدود ۱۴ سال به عنوان رهبر میهمان ارکستر سمفونیک استانبول، رهبری و مسؤلیت اجرای حدود ۱۰ کنسرت را به عهده داشته است.

این هنرمند در ادامه فعالیت‌های خود ضبط قطعه «نوحه خوان» را نیز انجام خواهد داد. این اثر که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران برای ویولن و ارکستر سمفونیک ساخته شده بود، در مرداد ماه سال جاری با همین ارکستراسیون در مجموعه پوئم سمفونیک «مادرم ایران» توسط شرکت آلمانی ناکسوس به بازار جهانی عرضه خواهد شد. این اثر که چندی پیش توجّه نوازندۀ نامدار ساکسوفون اسلواکی، لادیس لاوفان سوویتس را به خود جلب کرده بود، با همکاری این آهنگساز برای ساز ساکسوفون نیز تنظیم شده است. ضبط این کار روز شنبه هفتم اردیبهشت ماه با نوازندگی لادیس لاوفان سویتس در شهر وین اتریش برای شرکت ناکسوس آغاز خواهد شد.

این کار همراه با پوئم سمفونیک بیروت که چند ماه پیش در وین ضبط شده، همراه با قطعه «مرشد» اثر جدید علی رهبری مراحل پایانی خود را می‌گذراند و طی ماه‌های آینده در قالب یک آلبوم توسط شرکت آلمانی عرضه خواهند شد

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید