دلیل دولت برای تشکیل «وزارت بازرگانی» ناتوانی مدیریتی رحمانی است

  • سیاسی
  • شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۲:۴۷
    کد خبر :531766

عضو فراکسیون امید گفت: استدلال دولت برای تشکیل وزارت بازرگانی این است که وزیر صمت توانایی مدیریت وزارتخانه را ندارد؛ خب این خیلی بد است، باید وزیری انتخاب شود که بتواند کار کند.

سهیلا جلودارزاده، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص طرح تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت و به دنبال آن تشکیل وزارت بازرگانی گفت: بنده در رأی گیری‌های گذشته مجلس در خصوص تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی، رأی منفی دادم زیرا به اعتقاد بنده، صنعت، معدن و تجارت دارای ساختار به هم پیوسته‌ای هستند به همین دلیل باید نهادی تخصصی و بسیار به هم پیوسته در این حوزه داشته باشیم.

وی افزود: تفکیک این وزارت‌خانه باعث مشکلاتی می‌شود که چند سال قبل همین مشکلات، موجب تصمیم برای ادغام آن‌ها شد. زمانی که بخش معدن، صنعت و تجارت با هم هماهنگ شد، خام فروشی از بین رفت و ما شروع به ساخت تاسیساتی کردیم که تولید فرآورده می‌کرد و توسعه صنایع به صورت فرودستی نیز شکل گرفت.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه تشکیل وزارت بازرگانی، واردات را افزایش می‌دهد، گفت: تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی باعث می‌شود، برای مثال سنگ مرمر و سنگ آهن را به چین صادر کنیم و مجدداً محصول فرآوری شده آن را از کشور چین وارد کنیم.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر استدلال دولت این است که وزیر صمت توانایی مدیریت وزارتخانه را ندارد. خب این خیلی بد است، باید وزیری انتخاب شود که بتواند کار کند.

به گزارش مهر ،جلودارزاده در پایان تصریح کرد: با تفکیک وزارت صمت، بخش نان و آب‌دار اقتصاد کشور بی سر و صدا و دردسر در اختیار دوستان قرار می‌گیرد. آن‌ها ارز دولتی را می‌گیرند و گندم و سایر کالاهای اساسی را وارد کشور می‌کنند. از اینکه زنده هستم و چنین چیزهایی را می بینم، متأسفم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید